اکران فیلم های جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در 5 شهرستان کردستان 

خبرگزاری شبستان: مسئول سازمان بسیج هنرمندان کردستان از اکران فیلم های سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاوت همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در 5 شهرستان این استان خبر داد.

علی عباس داوودنیا، مسئول سازمان بسیج هنرمندان کردستان، صبح امروز(25 شهریور) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج، گفت: سازمان بسیج هنرمندان با همکاری انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و ستاد برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت جهت رشد و شکوفایی استعداد هنری بسیجیان، شناسایی نخبگان هنری، ایجاد رقابت سالم و سازنده در بین هنرمندان بسیجی برای خلق آثار برجسته و شاخص، اقدام به برگزاری بخش (جلوه گاه نور) سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت کرده است.

 

وی، افزود: 21 فیلم از مجموعه فیلم های سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از اول مهر تا 15 مهر جاری همزمان در 400 شهر کشور و در 5 شهرستان این استان اکران می شود.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کردستانف ابراز کرد: این فیلم ها همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس به مدت 15 روز در شهرستان های سنندج، بیجار، کامیاران، قروه و سقز اکران می شود.

 

داوودنیا، با بیان اینکه فیلم های این جشنواره در کلیه مدارس این پنج شهرستان به نمایش درمی آید، گفت: علاوه بر مدارس فیلم های این جشنواره در دانشگاه ها، مرکز بزرگ اسلامی و سالن شهدای گمنام ناحیه سنندج و یکی از سالن های آمفی تئاتر دیگر شهرها به نمایش درمی آید.

 

این مقام مسئول، اظهار کرد: فیلمهای این جشنواره همگی در موضوعات دفاع مقدس، مقاوت، بیداری اسلامی، وحدت اسلامی و مقابله با اندیشه های تکفیری و مقابله با جنگ نرم شبکه های استکباری است.

 

وی، با بیان این فیلمها شامل فیلم های سینمایی فاخر، داستانی کوتاه و بلند، مستند و انیمشن است، ابراز کرد: فیلم های تنهای تنهای تنها، معراجی ها، خاک و مرجان، ذهن خاموش، آنچه گذشت، شیخ شریف، ناشناس، قصه ظهر جمعه، ارتش پنهان، بازگشت، من آبادان رفتم، مترسک ها می میرند، درختان حماسی در این دوره از جشنواره در استان ها اکران می شود.

 

وی هفت سنگ، یک لحظه دیرتر، الفبای روشن، آسانسور، هوای بسته بندی شده، ساعت شش، حنانه، آخرین ایستگاه، رقص قاصدک ها، تحریم بی اثر، عنکبوت، آنتن، چنگال عقاب، خلیج فارس، رستا، جزیره، ماجرای عموسام، دختر سنگ فروش، جزیره بیداری، درخت خدا، لبیک یا حسن (ع) و اتاق جنگ را از دیگر فیلم های امور استان های این جشنواره اعلام کرد.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کردستان نقش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مجاهدت رزمندگان اسلام در احیای هویت ایرانی اسلامی، نقش جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا در هشت سال دفاع مقدس و حفظ دستاورد های انقلاب اسلامی، نقش بسیج در حفظ و توسعه علمی، فرهنگی و سازندگی کشور، نقش همبستگی و انسجام اسلامی در حمایت از مقاومت و بیداری اسلامی از جمله موضوعات فیلم های این جشنواره برشمرد.

 

داوودنیا، گفت: پرداختن به شهدای هسته ای و شهدای ترور در انقلاب اسلامی، نقش مردم در مقابله با تروریسم و فتنه و جریانات انحرافی و منافقین، جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در سالم سازی جامعه، جایگاه اقتصاد مقاومتی در شکست تحریم های اقتصادی و سیاسی دشمن، وحدت اسلامی و مقابله با اندیشه های تکفیری، مقابله با جنگ نرم و شبکه های ماهواره ای و رسانه های استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران، بسیج در نگاه ولایت، نقش بسیج در عرصه فرهنگی، اجتماعی، دینی و اقتصادی از دیگر موضوعات فیلم های سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت است.

 

وی، فناوری های پیشرفته علمی و دفاعی، نقش خطیر بسیج در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقابله با تحریکات دشمنان داخلی و خارجی، جایگاه بسیج در سازندگی ،توسعه و پیشرفت کشور، نقش بسیج در تشکیل بسیج جهان اسلام و تحقق فلسفه انتظار، نقش بسیج در امر به معروف و نهی از منکر، بسیج و نهضت نرم افزاری  و تولید علم، نقش  بسیج در فرهنگ سازی حجاب و عفاف، جایگاه خواهران بسیجی در تحکیم خانواده و ایجاد روحیه جهاد و ایثار در جامعه، بسیج و روحیه ساده زیستی، بسیج و ورزش قهرمانی را از دیگر موضوعات فیلم های این جشنواره عنوان کرد.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کردستان با اشاره به اینکه این فیلمها به صورت رایگان اکران می شود، خاطر نشان کرد: علاقه مندان می توانند هر روز در سه سانس برای دیدن این فیلم ها اقدام و بلیط آن را از کانون های بسیج هنرمندان، سازمان دانش آموزی، دانشجویی و بسیج طلاب شهرستان های استان تهیه کنند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 402435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha