پرداخت 220 میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان

خبرگزاری شبستان: مدیر فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی از پرداخت 220 میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی برای دانش آموزان این نهاد در اول مهر سال جاری خبر داد و گفت: این مبلغ از محل اعتبارات کمیته امداد و نیمی از ان از محل جشن عاطفه ها جمع آوری تامین می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، مدیر فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره ) استان مرکزی از پرداخت 220 میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی برای دانش آموزان این نهاد در اول مهر سال جاری خبر داد و گفت: این مبلغ از محل اعتبارات کمیته امداد و نیمی از ان از محل جشن عاطفه ها جمع آوری تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه 4 هزار و 700 دانش آموز تحت پوشش این نهاد هستند، بیان کرد: مبلغ مذکور به منظور کمک هزینه تحصیلی برای این دانش آموزان پرداخت شده است.

 

ناصری دوست همچنین از وجود یک هزار و 700 دانشجو تحت پوشش این نهاد نیز خبر داد و گفت: مبلغ 680 میلیون تومان نیز به منظور کمک هزینه تحصیلی و شهریه این عزیزان از اعتبارات کمیته امداد پرداخت شده است.

 

استقبال گسترده مددجویان امداد از کلاس های اوقات فراغت

مدیر فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به استقبال گسترده مددجویان این نهاد از کلاس های اوقات فراغت نیز اشاره کرد و گفت: پنج هزار و 300 مددجوی کمیته امداد استان مرکزی امسال از کلاس های اوقات فراغت بهره مند شدند.

 

وی با اشاره به اینکه این افراد در قالب 14 کانون موقت و ثابت کمیته امداد استان مرکزی از برنامه های اوقات فراغت تابستانی بهره مند شدند، ادامه داد: 65 درصد از شرکت کنندگان در دروه های آموزشی اوقات فراغت امسال این نهاد دختر و 35 درصد پسر بودند.

 

ناصری دوست برگزاری دوره های آموزشی اعتقادی، فنی حرفه ای، مشاوره آموزش خانواده، مهارت زندگی، اردوهای تربیتی، خیاطی و رایانه را از جمله برنامه های این نهاد دانست و بیان کرد: شرکت کنندگان در این دوره ها  زیر نظر 60 مربی آموزش های لازم را فرا گرفتند.

 

مدیر فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در دوره های آموزشی قرآنی 90 مددجو شرکت داشتند، ادامه داد: دوره های آموزشی فنی و حرفه ای در رشته های خیاطی، تابلو فرش و رایانه نیز با حضور 340 مددجو برگزار شد که شرکت کنندگان پس از قبولی در آزمون موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند.

 

وی برگزاری این کلاس ها را راهی برای توانمند سازی مددجویان و خانواده های آنها دانست و بیان کرد: این عزیزان بعد از حرفه آموزی و حضور در بازار کسب و کار و اشتغال می توانند از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شده و حتی خود به کارآفرین تبدیل شوند.

 

پایان پیام/

کد خبر 402696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha