بازدید خبرنگاران از طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی

خبرگزاری شبستان: خبرنگاران استان گلستان، روز گذشته (26 شهریور) از طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، در اردوی یک روزه که توسط بسیج سازندگی و همکاری روابط عمومی سپاه نینوا برگزارشده بود، از 8 طرح بسیج سازندگی بازدید شد.

 

عین الله تاجیک، پرورش دهنده قارچ، اهل روستای نودیجه از توابع شهرستان گرگان، در بین خبرنگاران استان گفت: کارگاه پرورش قارچ با استقبال از طرح اقتصاد مقاومتی راه اندازی شد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه ورود به این عرصه بسیار آسان است اما برای انجام آن نیاز به انگیزه و پشتکار است و نیاز به هیچ گونه دستگاه خاص نیست.

 

تاجیک با اشاره به اینکه راه اندازی این کارگاه صنعتی نیست که به سرمایه گردش آسیب برساند، اظهارداشت: دوره های بهره برداری این کارگاه دو ماه است که مبلغ دو میلیون و 500 هزار تومان سودآوری دارد.

 

فاطمه الله یاری، پرورش دهنده مرغ محلی، ساکن شهرک جهاد گرگان، نیز در ادامه گفت: از طریق بسیج پایگاه متوجه طرح های اقتصاد مقاومتی شدیم که مورد استقبال ما قرار گرفت.

 

وی افزود: فعالیت این پرورشگاه از اسفند سال 92 آغاز شده که توانسته در بحث اقتصاد خانواده مثمر ثمر قرار گیرد.

 

الله یاری با بیان اینکه تسهیلات خوبی از سوی بسیج سازندگی ارائه می شود، اظهارداشت: با توجه به اینکه جوجه در شرایط کاملا ارگانیک پرورش پیدا می کند در صورت نیاز به دارو از مواد گیاهی مانند سیر، ماست و آلوورا استفاده می شود.

 

وی از کیفیت محصول خود اظهارامیدواری کرد و گفت: در صورت صادرکردن جوجه به رستوران های استان مازندران، مورد استقبال خوبی قرار می گیرد.  

 

محمد نیل برگی، مهندس ناظر پروژه محرومیت زدایی خانه عالم نصر آباد، در بازدید از خانه عالم روستای نصرآباد تابع گرگان نیز در ادامه گفت: پروژه هایی که سازمان بسیج استان در دست اقدام دارد در راستای محرومیت زدایی انجام می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت وجود خانه عالم در روستاها، افزود: وجود روحانی در روستاها به خاطر کارهای فرهنگی در زمینه اعتقادات، مسائل دینی و تبلیغ در زمینه مسائل شرعی مورد نیاز است.

 

نیل برگی اظهارداشت: این پروژه دارای 75 متر زیربنا با اعتباری بالغ بر 30 میلیون تومان با مشارکت اهالی روستا در حال انجام است.

 

وی تصریح کرد: طی پیش بینی های انجام شده این پروژه در دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 

رمضانعلی مزرئی، پرورش دهنده طیور، از اهالی روستای گوزن فارس، نیز در ادامه گفت: برای راه اندازی مرغداری مبلغ 5 میلیون تومان تسهیلات از سازمان بسیج سازندگی دریافت کرده و توانستیم برای خود اشتغالزایی خوبی داشته باشیم.

 

وی افزود: انجام این کار علاوه بر اشتغالزایی توانسته در بحث اقتصاد و معیشت خانواده مفید واقع شود که بسیار مورد توجه است.

 

مزرئی با بیان اینکه این مرغداری فعالیت خود را از دوسال پیش آغاز کرده است، اظهارداشت: در پرورش طیور از مواد شیمیایی و آمپول استفاده نمی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با تسهیلاتی که از سوی بسیج سازندگی در اختیار ما قرار گرفته است توانسته ایم دستگاه جوجه کشی را خریداری کنیم که تولید تخم مرغ در دوره های بعدی شروع خواهد شد.

 

نصرت الله دیلم، دهیار و هیئت امنای روستای الازمن از توابع شهرستان علی آباد، نیز در ادامه گفت: پروژه محرومیت زادیی تکمیل مسجد روستای الازمن با اعتباری بالغ بر 270 میلیون ریال در حال تکمیل است.

 

وی با اشاره به اینکه این مسجد دارای 200 متر زیر بنا است، افزود: با توجه به اینکه این مسجد دارای بافت قدیم بود تصمیم بر این گرفته شد تا نسبت به بهسازی آن اقدام شود.

 

دیلم اظهارداشت: برای تکمیل این پروژه 60 درصد کار به وسیله خیرین روستا الازمن و اطراف انجام شد که برای ادامه کار با کمبود اعتبار مواجه شدیم.

 

وی تصریح کرد: درصورت کمبود اعتبار به بسیج سازندگی استان مراجعه کرده و توانسته ایم مابقی کار را انجام دهیم سعی است تا در هفته دفاع مقدس به بهره برداری برسد.

 

محمدعلی دیلمی، دهیار روستای محمدآباد نیز در جمع خبرنگاران گفت:  غسالخانه روستای محمد آباد به مدت دو ماه در حال ساخت است که امید است در هفته دفاع مقدس به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه امکانات غسالخانه در روستا و منطقه وجود نداشته است، اظهارداشت: وجود یک غسالخانه در این روستا یک نیاز محسوب می شد که بر همین اساس با مراجعه به بسیج سازندگی توانستیم این پروژه را در این منطقه راه اندازی کنیم.

 

سید مسعود موسوی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی گرگان نیز در ادامه گفت: گروه جهادی رسالت با دارا بودن  12 نفر عضو در روستای جهان بینی از توابع علی آباد فعالیت می کند.

 

وی افزود: اردوی جهادی در دانشگاه منابع طبیعی گرگان از 19 شهریور شروع  و تا 29 شهریور ادامه دارد.

 

موسوی با اشاره به برگزاری کلاس ها در اردوهای جهادی، اظهارداشت: در این اردو ها کلاس هایی همچون مهدکودک، احکام و قرآن برای کودکان و کلاس های خیاطی، کاغذ بازی، بهداشت و کارگاه های جلوگیری از اعتیاد برای سنین نوجوان و جوان برگزار می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 402897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha