۶۰ نفر از دانشجویان یزد به اردوی جهادی اعزام می شوند

خبرگزاری شبستان: مسئول بسیج سازندگی استان یزد گفت: در ایام تعطیلات نوروز  ۶۰ نفر از دانشجویان استان یزد در قالب دو گروه در مناطق محروم استان کرمان و سرزمین های هشت سال دفاع مقدس راهیان نور خدمات آموزشی، فرهنگی و عمرانی ارائه می دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سرهنگ سیدمحمد میر قانعی مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه الغدیر یزد در نشست خبری ظهر امروز (24 اسفند)، با اشاره به برگزاری طرح هجرت 3 اردوهای جهادی سپاه الغدیر گفت: برنامه های برگزار شده این سازمان در راستای منویات مقام معظم رهبری می باشد و تا به حال برنامه های خوبی در این راستا در قالب برنامه های متنوع اموزشی و خدماتی و فرهنگی ارائه شده است.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد بابیان اینکه برنامه های اردویی این سازمان در قالب اردوهای یک روزه، سه روزه، هفت روزه و 10 و 12 روزه برگزار می شود، اظهار کرد: اقشار مختلف مردم اعم از بسیجیان و اساتید دانشگاه ها در این اردوها شرکت داشتند.

 

وی تصریح کرد: در این اردوها، اساتید دانشگاه ها و بسیجیان به قشر محروم و ضعیف جامعه خدمات آموزشی، فرهنگی، بهداشت و درمان و عمرانی ارائه می دهند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: امسال بیش از هشت هزار نفر از اقشار مردم در برنامه اردو های جهادی شرکت داشتند که در قالب 850 گروه به مناطق مختلف کشور اعزام شده اند.

 

وی بابیان اینکه برنامه های سال 94 حداقل به مانند سال 93 برگزار می شود؛ خاطرنشان کرد: در سال 94 با تلاش و جدیت بیشتر بحث اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

 

میرقانعی با اشاره به برگزاری اردو های جهادی دانشجویی اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز با توجه به امکانات بسیار کمی که در اختیار بود، فقط  در خدمت 60 نفر از دانشجویان استان توانستیم باشیم و این تیم 60 نفره در قالب دو گروه برای ماموریت های جهادی آماده شده اند.

 

وی تصریح کرد: یک گروه از این دانشجویان به استان کرمان شهر رودبار اعزام می شوند و برنامه ها و خدمات خود را ارائه می دهند و گروهی دیگر به همراه کاروان  های راهیان نور نقش رهبری و مدیریت این کاروان ها را به عهده خواهند داشت.

 

میر قانعی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار کرد: برنامه های آموزشی و فرهنگ سازی در راستای اقتصاد مقاومتی در سال 93 برگزار شد و در کنار آن از مطالبات مردمی که در این راستا بود حمایت شد.

 

وی در پایان کمک به عرصه های اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را از کار های دیکر این سازمان دانست و خاطر نشان کرد: در این زمینه طرح های مشوقی برای ترغیب مردم به رویکرد اقتصاد مقاومتی اجرا شد که میتوان از جمله آن، ارائه تسهیلات بانکی به طرح های تولیدی و اشتغال زا برای بسیجیان نام برد.

 

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 446619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha