پنجمین يادواره سرداران و 30 شهید اسلام آباد قائمشهر برگزار مي شود

خبرگزاري شبستان: پنجمین يادواره سرداران و 30 شهید اسلام آباد قائمشهر با سخنراني آيت الله سليماني، نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان، پنج شنبه سوم مهرماه به همت اعضا به ويژه اعضاي كتابخانه كانون فرهنگي و هنري شهيد چمران این شهرستان برگزار مي شود.

سید پرويز رضوي، مدير مسئول كانون فرهنگي و هنري شهيد چمران اسلام آباد قائمشهر، امروز (27شهریور) به خبرنگار خبرگزاري شبستان در ساري گفت: پنجمین يادواره سرداران و 30 شهید اسلام آباد قائمشهر در پنج شنبه  سوم مهر همزمان با شهادت امام جواد(علیه السلام) با سخنراني آيت الله عباسعلی سليماني، نماينده  ولي فقيه در سيستان و بلوچستان در مسجد موسي بن جعفر(عليه السلام) اين شهر برگزار مي شود.

 

وي افزود:  اين يادواره همزمان با شهادت امام جواد(علیه السلام) که در دوران جوانی به فیض عظمای شهادت نائل شد و شهدای بسیاری از دوران دفاع مقدس نیز جوان بودند که جرعه شیرین شهادت را نوشیدند، از 15 تا 18 عصر با مداحي  اباذر رخ افروز از يادگاران دفاع مقدس برگزار مي شود كه اعضاي كتابخانه كانون فرهنگي و هنري شهيد چمران اسلام آباد قائمشهر در اين يادواره نقش مهمي بر عهده دارند.

 

رضوي اظهار كرد: ايثار و شهادت از سفارش هاي دين است كه بايد نسبت به انتقال فرهنگ آن اهتمام مضاعف داشت كه براي رسيدن به اين مهم كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد، نقش مهمي بر عهده دارند.

 

وي، دوران دفاع مقدس را يكي از دوران هاي پرافتخار ايران اسلامي دانست و افزود: فرزندان اين مرز و بوم در برابر دشمن تا دندان مسلح مقاومت كردند و اجازه دست اندازي به حتي يك وجب از خاك ميهن را به دشمن ندادند.

 

رضوي بيان كرد: هشت سال دفاع مقدس، سرشار از درس هايي است كه مي توان از آنها كتاب هاي ارزشمندي را تهيه و منتشر كرد چرا كه شهدا با لبيك به نداي بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي ايران امام خميني(رحمت الله عليه) و الگو قرار دادن اباعبدالله الحسين (عليه السلام) از ناموس، ميهن و انقلاب دفاع كردند.

 

وی، پخش فیلم دفاع مقدس، اهداء لوح تندیس یادواره به تمام خانواده شهدا اسلام آباد، غباروبی مزار شهدا را از جمله برنامه های دیگر كانون فرهنگي و هنري شهيد چمران اسلام آباد قائمشهر در هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

 

پايان پيام/

 

کد خبر 402959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha