سومین کنگره نخبگان روستایی از نگاه شرکت کنندگان

خبرگزاری شبستان: شرکت کنندگان در سومین کنگره نخبگان روستایی معتقدند که این کنگره در کنار افزایش سطح فرهنگ در جامعه روستایی کشور برکات معنوی ارزشمندی داشته است.

 

خبرگزاری شبستان: گردهمایی 700 نفر از اعضای کانون های روستایی در قالب یک کنگره از سراسر ایران دور هم جمع شدند و سومین کنگره نخبگان روستایی را از 26 تا 29 شهریور در مشهد مقدس برگزار کردند از همین رو بر آن شدیم تا با برخی از اعضای کانون های روستایی نقاط ضعف و قوت این کنگره را بررسی کنیم هرچند شور و شوق حضور در این کنگره که با زیارت امام رضا (ع) همراه بود رضایت را در چهره شرکت کنندگان نمایان می کرد.

 

سیدیوسف حسینی از استان چهارمحال و بختیاری از کانون فرهنگی طلیعه نور شهرستان بن روستای توفانک گفت: شرکت در این دوره همراه با زیارت امام رضا (ع) سعادت بزرگی است و امیدوارم در سال های آینده نیز این گردهمایی پابرجا بماند.

 

سعید روح الامینی از رفسنجان گفت: مصادف شدن این برنامه با 23 ذی القعده روز زیارتی خاص امام رضا (ع) بسیار ارزنده بود. همچنین اساتید این دوره حجت الاسلام قرائتی، حجت الاسلام حاج علی اکبری و آقای دکتر پرویز کردوانی عالی بودند.

 

حمیدرضا ناهیدی، سرپرست گروه اعزامی از دبیرخانه کانون های روستایی همدان از ایجاد بستر مناسب برای رشد و شکوفایی اعضای کانون های فرهنگی هنری روستاها اظهار رضایت کرد و افزود: بهتر است اقداماتی از سوی ستاد عالی مساجد صورت گیرد تا در طول سال اعضای کانون های روستایی ارتباط خود را با یکدیگر و دبیرخانه های استانی تقویت کنند.

 

یاسر آقایی مرزنگو، مدیرمسئول کانون امام جعفر صادق(ع) روستای مرزنگو آمل ضمن خدا قوت به مسئولان برگزاری این کنگره که در راستای هم افزایی نظام و اهداف انقلاب برگزار شده است، گفت: این کنگره نقش زیادی در افزایش معنویت نخبگان روستایی داشته است.

 

محمد جان احمدی از کانون فرهنگی شهدای درودگاه بوشهر که برای شرکت در این همایش 22 ساعت راه طی کرده است این کنگره را در راستای افزایش سطح فرهنگ در جامعه روستایی کشور بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت: برای شرکت در این کنگره و زیارت امام رضا (ع) شوق فراوانی داشتم چرا که برای اولین بار به پابوس آقا آمده ام و از این بابت بسیار خوشحالم.

 

حجت الاسلام علی خسروی از کانون شهید علی مطهری استان همدان ضمن بیان اینکه در این همایش بیشتر به دنبال راهکار بودم تا آسیب ها را بشناسیم باید از لحاظ اقتصادی به فکر روستاها بود چرا که از لحاظ اقتصادی وضع خوبی ندارند همچنین سخنرانان این مراسم بسیار عالی بودند.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 403270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha