بیش از 30 برنامه شاخص به مناسبت هفته دفاع مقدس در سمنان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان:جانشین سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: 34برنامه شاخص و چندین عنوان برنامه عمومی توسط پایگاه‏‌های مقاومت بسیج ویژه هفته دفاع مقدس در سراسر استان سمنان برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری شبستان ازسمنان، اسحاق هراسانیان به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت سي و چهارمين سالگرد دفاع مقدس افزود: رژه نیروهای مسلح، همایش پیاده‌روی خانوادگی، حضور در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و ارائه تألیفاتی همچون کتاب، عکس با موضوع دفاع، ایثار و شهادت و ویژه برنامه کرانه نور با حضور فرماندهان دفاع مقدس در سیمای استان سمنان از جمله ویژه برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته دفاع مقدس است.

وي برگزاری همایش قافله خورشید و تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس، اعزام راویان فتح به مدارس و دانشگاه‌ها، جشنواره مسابقات فرهنگی و محلی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و اجرای نمایش خیابانی را از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته برشمرد.

جانشین سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ادامه داد: جشنواره اقتصاد مقاومتی، افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی، اعزام گروه‌های پزشکی به روستاها و مناطق محروم، برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق محروم، جشنواره شعر ایثار و شهادت و ... از مهمترین ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

هراسانيان از جمله برنامه‌های عمومی را نیز برگزاری یادواره شهدا، محفل انس با قرآن، دیدار با ائمه جمعه و جماعت، اردوهای فرهنگی حلقه‌های صالحین، همایش امر به معروف و نهی از منکر، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری عملیات‌های دفاع مقدس و رژه موتوری و خودرویی عنوان کرد.

جانشین سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان،از بازسازی عملیات رمضان در این استان همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

وی با اذعان به اینکه رزمندگان استان در عملیات رمضان، نقش مهمی داشته اند، اظهار کرد: عملیات رمضان، یکی از عملیات های بزرگ دوران دفاع مقدس بود که با رمز یا صاحب الزمان ادرکنی (عج) در رمضان سال 61 آغاز شد.

هراسانیان ادامه داد: این عملیات در ماه رمضان و در وسط فصل تابستان و از 27 تیرماه تا 15 مردادماه که گرمای منطقه بالای 50 درجه بود انجام شد.

جانشین سپاه قائم آل محمد (عج) استان با بیان اینکه این عملیات اولین عملیات برون مرزی ایران بود و در 5 مرحله انجام شد، اظهار کرد: روزهای آغازین این عملیات که هدف آن بصره بود،خیلی موفقیت آمیز بود و در آن پاسگاه زید آزاد شد.

هراسانیان با اشاره به اینکه این عملیات جنگ تن و تانک بود اضافه کرد: با توجه به اینکه ادوات جنگی ما در سال های آغازین چندان مناسب نبود و از طرفی کشورهای مختلف و از جمله اسراییل به کمک صدام آمده بودند هدف نهایی عملیات محقق نشد اما دستاوردهای خوبی این عملیات برای کشور به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه بازسازی عملیات رمضان در شهرستان دامغان برگزار می شوداظهار داشت:در طول هفته علاوه بر مرکز استان برنامه های متنوعی در شهرستان های مختلف برپا می شود.

هراسانیان ضمن بيان اهميت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در دفع فتنه جنگ نرم دشمنان افزود: هدف و آرمان شهداي هشت سال دفاع مقدس همچون شهداي عاشورا حفظ و پاسداري از كيان اسلام است و امروز ثمراتش را با صدور و انتقال انقلاب اسلامي به سراسر جهان اسلام شاهد و ناظر هستيم.

جانشین فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان افزود: دفاع مقدس، برهه‌ای متمایز و جدا در تاریخ چند هزار ساله ایران است و همه آحاد مردم و به خصوص جوانان با احساسی متفاوت از قبل در این حماسه جاودان شرکت کردند.

هراسانیان با اشاره به اینکه با دقت در جنگ‌ها و تهاجمات قبلی تاریخ ایران می‌توان دریافت هیچ گاه شور و علاقه به شرکت در آنها مانند تجربه هشت سال دفاع مقدس نبوده است اظهار داشت: این ریشه در مقطع انقلابی شروع جنگ، تاثیر معنوی رهبری امام خمینی(ره) بر اقشار مختلف جامعه و حس میهن پرستی واقعی با تاکید بر مضامین دینی و اسلامی دارد.

وی ارزش های نهفته در دوران هشت ساله دفاع مقدس را برجسته و مهم عنوان و تصریح کرد: دفاع مقدس الگوی مناسبی برای اقتصاد مقاومتی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

هراسانیان پیروزی و بلندقامتی اسلام و انقلاب را حاصل رشادت‌ها، ایثار و فداکاری جوانان این مرزو بوم دانست و گفت: دفاع مقدس آینه‌ای برای تمام بشریت و سرشار از آموزه‌های غنی فرهنگی، نظامی و سیاسی است.

سی و یکم شهریور تا ششم مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

پایان پیام/

کد خبر 403293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha