اجرای 40 برنامه فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری شبستان: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، از اجرای 40 برنامه فرهنگی به مناسبت گرامی داشت این هفته در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سرهنگ امرالله درفشی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز (29 شهریور) در نشست خبری فرارسیدن سی و چهارمین سالروز هفته دفاع مقدس را به مبلغان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تبریک گفت.

درفشی در ادامه به فلسفه راه اندازی بنیاد حفظ آثار اشاره کرد و گفت: بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس سال 69 با دستور مقام عظمای ولایت با 2 وظیفه مهم تشکیل شد.

وی به این 2 وظیفه مهم اشاره و اظهار داشت: تلاش جهت حفظ و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف آثار و ارزش های دوران دفاع مقدس از جمله اهداف راه اندازی این بنیاد است.

این مسئول در ادامه به سخنان گهربار مقام معظم رهبری در زمینه این که دفاع مقدس می تواند مردم ما را تغذیه کند و این دوران متعلق به همه احزاب و فرق است اشاره و خاطرنشان کرد: بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس می تواند این ارزش ها را به همگان به درستی عرضه و معرفی کند.

درفشی با بیان این که نگاه به دفاع مقدس باید فراملی باشد، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس بیش از 37 کشور دنیا برای تسلط بر کشورمان با صدام ملعون همکاری می کردند.

وی با بیان این که ایستادگی رزمندگان ما امنیت را برای کشور به ارمغان آورد، اذعان داشت: اگر امروز ایران در بین کشورهای دنیا از امنیت و آرامش بالایی برخوردار است همه اینها به برکت رشادت ها و دلیرمردی های رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل حفط آثار و ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که اهمیت دفاع مقدس، آثار و ارزش های آن برکسی پوشیده نیست، یادآور شد: آنچه مردم در کشورهای عراق، لبنان، سوریه، یمن در برابر تروریست های تکفیری انجام می دهند همه برگرفته از تفکر ناب رزمندگان دوران دفاع مقدس در کشور ایران است.

درفشی برنامه های هفته دفاع مقدس را نسبت به دیگر برنامه ها ماندگارتر عنوان و افزود: ادارات و نهادهایی که برنامه اجرا می کنند اکثرا مختص همان اداره است در صورتی که برنامه های هفته دفاع مقدس مختص به نهاد خاصی نیست و همه مردم و دستگاه های اجرایی در آن مشارکت دارند.

وی به شعار امسال این هفته اشاره و «ایستادگی دیروز، عزت امروز و تعالی فردا» را شعار امسال هفته دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: با بهره گیری از تمام ظرفیت ها و امکانات این هفته باشکوه برگزار می شود.

این مسئول با بیان این که نگاه به مقوله دفاع مقدس نباید مختص به این هفته باشد، تصریح کرد: این هفته فرصتی برای تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت، تکریم شهداء و خانواده های بزرگوار آنان است.

درفشی به حماسه «پدخندق» اشاره و ابراز داشت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای جنگ تحمیلی تا پایان آن در جنگ تحمیلی حضور داشتند و خالق حماسه هایی همچون «پدخندق» بودند.

وی با بیان این که برنامه های مختلفی در هفته گرامی داشت دفاع مقدس با هدف نهادینه کردن ارزش های این دوران در استان اجرا می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری که بر نقش قومیت های مختلف در این حماسه ماندگار تاکید داشتند، برنامه ریزی هایی در این راستا صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از پیش بینی 40 برنامه فرهنگی در راستای گرامی داشت این هفته اشاره و اظهار داشت: ادارت و نهادهای شهرستان ها برنامه های مختلفی اجرا می کنند؛ ضمن این که فرماندار هر شهرستان نیز به ناظر اجرای کیفی برنامه ها در شهرستان خود هستند.

درفشی اجرای رژه در روز 31 شهریور، غبار روبی و سرکشی از خانواده های شهداء و ایثارگران، دیدار با ایثارگران و جانبازان بیمارستان سلمان، برگزاری یادواره شهداء، برگزاری صبحگاه مشترک، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، برنامه های ورزشی، برگزاری نمایشگاه عکس، شب شعر و خاطره گویی، اعزام سخنران به مدارس و حوزه های علمیه و ..... را ازدیگر برنامه های گرامی داشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

وی با بیان این در این برنامه ها تلاش شده تا از موازی کاری خودداری شود، گفت: در این راستا تیم ارزیابی تشکیل شده و در پایان از ارگان ها و نهادهایی که برنامه های خود را با کیفیت مطلوب برگزار کنند، تجلیل می شوند.

پایان پیام/

کد خبر 403311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha