حضور نیروهای مردمی در دوران مقدس خلاقیت ها و نوآوری های بسیاری را به همراه داشت

خبرگزاری شبستان: فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: حضور نیروهای مردمی در جنگ که بیش از آن هیچ کس به آن اعتقاد نداشت باعث شکوفا شدن خلاقیت ها و بروز نوآوری های بسیاری در زمینه های مختلف شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد ، سردار بسیجی اکبر فتوحی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد امروز(29 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در محل موقعیت شهید رشیدی برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته دفاع مقدس گفت: در این هفته با هماهنگی نیروهای نظامی، انتظامی، جهاد سازندگی و سایر دستگاه های استان برنامه های متنوعی در سطح استان برگزار می شود.

 

وی از برگزاری 890 برنامه به همت سپاه الغدیر استان در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: این تعداد برنامه در قالب 84 عنوان در سطح استان برگزار می شود.

 

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس گفت: در هر روز با توجه به عناوین آن برنامه های مختلفی برنامه ریزی شده است.

 

وی افزود: در روز اول هفته دفاع مقدس که با عنوان رزمندگان، نیروهای مسلح ، صلابت و اقتدار نامگذاری شده است 45 برنامه، در روز دوم با عنوان سربازان، جوانان، علم و فناوری 30 عنوان برنامه، روز سوم با عنوان شهیدان، ایثارگران، زنان اسوه های مقاومت و ایثار 14 عنوان برنامه، روز چهارم با عنوان ولایت، فرهنگ اسلامی،خانواده، معنویت و سلامت 35 عنوان برنامه ، روز پنجم با عنوان نکوداشت فرماندهان، جهادگران و پیشکسوتان 19 عنوان برنامه و در روز ششم با عنوان عزت و پایداری، وحدت ملی و استکبار ستیزی 14 عنوان برنامه در استان برگزار می شود.

 

فتوحی با اشاره به مهمترین برنامه های سپاه استان در این هفته گفت: برگزاری رژه نیروهای نظامی و انتظامی در مرکز استان و تمامی شهرستان ها یکی از مهمترین برنامه های بزرگداشت این هفته می باشد.

 

وی از افتتاح نمایش رزمی مبارزه با ضد انقلاب در موقعیت شهید رشیدی خبر داد و افزود: این نمایش اقدامات و فعالیت های گروه های ضد انقلاب در قبل از انقلاب اسلامی و بعد از آن، دوران 8 سال دفاع مقدس، دوران پس از جنگ و فعالیت های آنان در حال حاضر را به نمایش می گذارد.

 

فتوحی تصریح کرد: از عموم مردم استان و به خصوص کسانی که در سفرهای راهیان نور شرکت داشته اند دعوت می شود تا از این برنامه دیدن کنند.

 

وی تجلیل از فرماندهان استان در دوران دفاع مقدس را از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد و گفت: در این همایش از فرماندهان یزدی گردان های شرکت کننده در دوران دفاع مقدس اعم از ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی ، جهاد سازندگی و تمام کسانی که به عنوان فرمانده در جنگ حضور داشته اند تجلیل می شود.

 

فرمانده سپاه الغدیر استان با اشاره به افتتاح بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی در هفته دفاع مقدس گفت: این بیمارستان از سه شنبه اول مهرماه در محمدآباد افتتاح و به مدت چهار روز به مردم این منطقه خدمات ارائه می کند.

 

وی با بیان اینکه بیمارستان صحرایی سال گشذته در منطقه شمسی دایر شده بود اظهار داشت: بیمارستان شهدای امدادگر استان سال گذشته مقام نخست کشور را به خود اختصاص داد.

 

فتوحی اضافه کرد: این بیمارستان شامل بخش های مختلفی مانند اتاق عمل، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، آزمایشگاه، بینایی و شنوایی سنجی و... می باشد.

 

وی با اشاره به برگزاری کلاس هاس آموزشی در حاشیه این بیمارستان گفت: تمام خدمات این بیمارستان به صورت رایگان به مردم ارائه می شود.

 

فتوحی، رونمایی دو کتاب دفاع مقدس، به صدا درآوردن زنگ مقاومت در مدارس، برگزاری همایش های سبک زندگی در نواحی مقاومت، غباروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری نشست های بصیرتی و دجالواره، برگزاری نمایشگاه عکس و دفاع مقدس در نواحی، برگزاری محافل انس با قرآن و مسابقات ورزشی در کلیه نواحی، سرکشی از جانبازان، ایثارگران و خانواده های شهداء، برگزاری کارگاه های افزایش جمعیت و... را از مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس در استان اعلام کرد.

 

وی با اشاره به وجود 36 شهید زن در استان گفت: یادواره شهدای زن استان از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است که در شهرستان های استان برگزار می شود.

 

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد افزود: حضور سازماندهی شده بسیجیان استان در نماز جمعه، مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود، برپایی نمایشگاه هنرهای دستی در راستای اقتصاد مقاومتی، برگزاری جشن های ویژه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) از دیگر برنامه های سپاه الغدیر استان می باشد.

 

وی از اعتماد به نفس و خودباوری به عنوان یکی از ارزشمند ترین دستاوردهای دفاع مقدس یاد کرد و گفت: ما در دوران دفاع مقدس به همت جوانان این مرز و بوم به خودکفایی در عرصه های مختلف رسیدیم.

 

فتوحی با بیان اینکه شکوفایی و خلاقیت از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس بود اظهار داشت: حضور نیروهای مردمی در جنگ که بیش از آن هیچ کس به آن اعتقاد نداشت باعث شکوفا شدن خلاقیت ها و بروز نواوری های بسیاری شد.

 

وی  با اشاره به رشد باورهای دینی به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای دوران دفاع مقدس گفت: جبهه ها از رنگ و بوی خدایی برخودار بود و پس از جنگ این رنگ و بو از طریق یادواره ها، تشیع پیکرها و... به سطح جامعه  منتقل شده است.

 

فتوحی تولد تفکر بسیجی، پشیرفت در عرصه های نظامی، حضور مردم در صحنه های مختلف، رهایی کشور از وابستگی، پیشرفت در زمینه های مختلف، کسب تجارب سیاسی و... را از دیگر دستاوردهای دوران دفاع  مقدس دانست.

 

وی افزود: تاکیتیک نظامی دشمن در دوران هشت سال دفاع مقدس آتش و حرکت بود اما مردم ما با ایمان خود در این میدان حرف اول را می زدند.

 

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد افزود: مهمترین اولویت برنامه ای سپاه الغدیر استان یزد انتقال فرهنگ بسیجی به جهان و به خصوص کشورهای اسلامی می باشد.

 

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 403390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha