پرورش هویت دینی و رشد بینش اسلامی از اهداف مدارس صدرا است

خبرگزاری شبستان: رابط دبیرستان های علوم و معارف اسلامی چهارمحال و بختیاری، پرورش هویت دینی و رشد بینش اسلامی را از اهداف مدارس صدرا برشمرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان وبه نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، جوانبخت خدادادی، رابط دبیرستان های علوم و معارف اسلامی چهارمحال و بختیاری امروز"29شهریور" تربیت نیروی انسانی متعهد و کار آمد برای مدیریت نظام مقدس جمهوری اسلامی را از اهداف اصلی مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا بر شمرد و گفت: رشد بینش اسلامی، پرورش هویت دینی و تقویت آن، استحکام مکارم اخلاقی و تربیت دینینسل جوان از دیگر اهداف این مدارس است.

 

وی افزود: مدارس صدرا با شناسایی، جذب و تربیت نوجوانان مستعد و علاقه مند به رشته علوم و معارف اسلامی زمینه پاسخ به نیازهای نسل جوان در گرایش به دین داری و ولایت مداری را فراهم می‌کنند.

 

خدادادی گفت: ۴۳ نفر از دانش آموزان دبیرستان های دخترانه صدرای فارسان، پسرانه و دخترانه صدرای بروجن در آزمون سراسری کنکورامسال شرکت کردند که از این تعداد ۴۲ نفر در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور پذیرفته شدند.

 

خدادادی با بیان اینکه ۶ نفر از دانش آموزان مدارس صدرای استان رتبه زیر هزار در منطقه خود را کسب کرده اند گفت: 2 نفر از این دانش آموزان در رشته حقوق دانشگاه علوم قضایی تهران و 2 نفر دیگر در رشته های دبیری دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده اند.

 

رابط مدارس صدرای استان تصریح کرد: رشته حقوق با ۱۹ متقاضی بیشترین انتخاب صدرائیان در کنکور امسال بوده است.

 

وی برنامه ریزی، جدیت در تحصیل، تلاش اولیا و مربیان و برگزاری اعتکاف علمی در نوروز امسال را از عوامل موفقیت دانش آموزان در کنکور سراسری دانست.

 

رابط مدارس معارف اسلامی صدرا چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه چهار مدرسه صدرا وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در استان  فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: این مدارس در شهرستان بروجن و شهرستان فارسان فعالیت می‌کنند.

 

خدادادی افزود: هم اکنون در چهارمحال وبختیاری 2 دبیرستان دخترانه و  پسرانه در بروجن و همچنین 2 مدرسه دخترانه و پسرانه علوم و معارف اسلامی صدرا در فارسان فعالیت می‌کنند.

 

وی با اشاره به آمار دانش آموزان سال تحصیلی جدید در این مدارس، ادامه داد: در مدرسه پسرانه صدرا فارسان ۸۵ نفر، دخترانه فارسان ۸۸ نفر، مدرسه پسرانه صدرای بروجن ۸۶ نفر و دخترانه بروجن ۹۰ نفر در سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل می شوند.

 

گفتنی است، چهار باب دبیرستان علوم ومعارف اسلامی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در شهرستان های بروجن و فارسان در سال ۱۳۸۵ تأسیس شده است که تا کنون پنج دوره از دانش آموزان از این مدارس فارغ التحصیل و در مراکز و موسسات اموزش عالی کشور پذیرفته شده اند.

 

پایان پیام/

کد خبر 403345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha