فلسطین عضو سازمان ملل می شود

مقامات فلسطینی در ماه سپتامبر برای ارائه درخواست عضویت در سازمان ملل راهی نیویورک می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان،نبیل شعث،مشاور محمود عباس از سفر مقامات فلسطینی به نیویورک در ماه سپتامبر سال جاری برای ارائه درخواست رسمی عضویت فلسطین به سازمان ملل خبر داد.
یکی دیگر از مقامات فلسطینی این حرکت را فرصت مغتنمی برشمرد که باعث می شود تا ماه سپتامبر مذاکرات دیگر شکل بگیرد و در آن رژیم صهیونیستی متعهد شود از جنایات و تجاوزات خود دست بکشد.
بنابر این گزارش، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا که فرصت چندانی برای جبران اشتباهات خود در دوران زمامداری آمریکا ندارد و باید برای انتخابات 2012 این کشور آماده شود هفته گذشته در تلاشی دیگر با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد اما نتیجه این دیدار امتناع نتانیاهو از هرگونه مذاکره و پا کشیدن از تجاوزات این رژیم در فلسطین بود.
در همین راستا، باراک اوباما که تلاش خود در متقاعد کردن رژیم صهیونیستی را بی فایده دید به دولت فلسطین هشدار داد: تلاش برای عضویت به سازمان ملل و مهجور کردن رژیم صهیونیستی در مجامع بین المللی روند صلح در خاورمیانه را به تعویق می اندازد.
در حالیکه مقامات فلسطینی بر این باورند که عضویت فلسطین در سازمان ملل بیشتر سبب پیشبرد صلح در خاورمیانه می شود.
نبیل شعث در این باره تاکید کرد: فلسطین به عضویت در سازمان ملل اصرار دارد تا به افزایش هر روزه تجاوزات رژیم صهیونیستی پایان دهد.
به گزارش روزنامه فرانسه زبان لورینت لوژور، پذیرش عضویت فلسطین در سازمان ملل مستلزم تشکیل جلسه شورای امنیت این سازمان است که آمریکا می تواند با سوء استفاده از حق وتو آن را رد کند، بنابراین شعث دولت آمریکا را به همراه شدن با خواست فلسطینیان دعوت کرد تا روند صلح آنگونه که باید اجرا شود.
 

کد خبر 40346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha