بیش از 2هزار پایگاه مقاومت بسیج مجری برنامه های دفاع مقدس/ اجرای بیش از هزار برنامه

خبرگزاری شبستان: فرمانده سپاه جوادالائمه (علیه السلام) خراسان شمالی، از اجرای بیش از هزار برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: قریب به دوهزار پایگاه مقاومت بسیج عهده دار اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ سردار حسینعلی یوسفعلیزاده، فرمانده سپاه جوادالائمه (علیه السلام) خراسان شمالی عصر امروز(29 شهریور) در نشست خبری با محوریت تشریح برنامه های هفته گرامیداشت دفاع مقدس، از اجرای بیش از هزار برنامه به این مناسبت خبر داد و افزود: قریب به دوهزار پایگاه مقاومت بسیج عهده دار اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس هستند.

 

وی از برگزاری رژه نیروهای مسلح در آغازین روز این هفته خبر داد و گفت: این رژه در بجنورد با مسئولیت  تیپ مستقل ارتش 130 پیاده شهید دلجویان بجنورد و در اسفراین با مسئولیت سپاه این شهرستان برگزار می شود.

 

رییس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس سپاه خراسان شمالی همچنین از بازسازی عملیات کربلای دو در شیروان خبر داد و افزود: بازسازی عملیات کربلای دو در شیروان از سی و یکم شهریور ماه و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس به مدت یک هفته در این شهرستان انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه عملیات کربلای دو یادآور خاطرات ایثارگری ها و رشادت های شهیدانی چون سردار شهید محمود کاوه است، توضیح داد: عملیات کربلای دو، دهم شهریور سال 65 برای تصرف قله و ارتفاعات شهید صدر و خارج کردن خطوط خودی از اشغال دشمن در منطقه حاج عمران عراق انجام شد که در این عملیات 39 رزمنده از خراسان شمالی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

 

سردار یوسفعلیزاده، همچنین از برگزاری نمایشگاه فرهنگی «یادیاران» در محل پادگان شهید برونسی بجنورد خبر داد و با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از 60 غرفه مستقر است، اظهارداشت: در این نمایشگاه توانمندی های بسیج در جبهه های مختلف مقابله با تهاجم فرهنگی، جنگ اقتصادی دشمن، جنگ علمی و تکنولوژی و همچنین جبهه مقابله با دسیسه ها و توطئه های دشمنان در معرض دید عموم علاقه مندان قرار می گیرد.

 

 فرمانده سپاه جوادالائمه (علیه السلام) خراسان شمالی، اکران فیلم های دفاع مقدس در 160 نقطه از استان را از دیگر برنامه ها اعلام کرد و گفت: حدود 100 حلقه فیلم منتخب و پراستقبال از سوی بسیج هنرمندان استان تهیه و در اختیار سپاه شهرستان ها قرار گرفته که در هفته دفاع مقدس اکران می شود.

 

سردار یوسفعلیزاده، تجلیل از ایثارگران، برگزاری مجالس مذهبی و ادعیه، عضویت در بسیج، سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران، اعزام اکیپ های پزشکی به مناطق محروم، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در شهرستان ها را از دیگر برنامه های گرامیداشت این هفته معرفی کرد.

 

وی اظهارداشت: در دوران دفاع مقدس بیش از 50هزار رزمنده، بیش از دوهزارو 700 شهید، 5 شهیده، بیش از 400 آزاده و بیش از 6هزار جانباز حضور داشته اند.

 

پایان پیام/   

کد خبر 403460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha