برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در هفته دفاع مقدس در کانون های مساجد استان یزد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد، از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی به مناسب گرامی داشت هفته دفاع مقدس در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد.

محسن رستگاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با گرامی داشت هفته دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار شبستان از یزد گفت: دفاع مقدس دستاوردهای بسیاری را برای کشور به همراه داشت که پیشرفت کشور در زمینه های مختلف تنها گوشه ای از این دستاوردها می باشد.

 

وی با اشاره به نقش زنان و مردان در دوران دفاع مقدس افزود: یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای دوران دفاع مقدس ایجاد همدلی و همگرایی در درون ملت جدا از قومیت ها، زبان و... بود.

 

رستگاری با بیان اینکه رشادتهای رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس ریشه در مکتب امام حسین(ع) و قیام عاشورا دارد اظهار داشت: رزمندگان ما این روحیه را از مساجد، هیات، مجالس وعظ و خطبه و... آموخته بودند.

 

وی با اشاره به نقش مساجد در دوران دفاع مقدس گفت: در آن دوران نه تنها مساجد مکانی برای تامین نیازهای جبهه ها، ثبت نام و اعزام نیرو، برگزاری کلاس های آموزشی و... بلکه مکانی برای خودسازی رزمندگان برای حضور در جبهه ها بود.

 

رستگاری با بیان اینکه در دوران 8 سال دفاع مقدس مساجد خط دوم نبرد با دشمنان را تشکیل می دادند اظهار داشت: با پایان یافتن جنگ و آغاز تهاجم فرهنگی دشمنان مساجد به خط مقدم نبرد با دشمن تبدیل شده اند.

 

وی یکی از مهمترین رسالت های کانون های فرهنگی هنری مساجد را گرامی داشت یاد و خاطره شهداء و دوران دفاع مقدس دانست و افزود: در این راستا هر ساله برنامه های متنوعی در هفته دفاع مقدس توسط کانون های مساجد برگزار می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد فضا سازی مساجد و معابر اطراف آن، برگزاری یادواره های شهدا، دیدار با خانواده های شهدا محل، تجلیل از جانبازان و ایثارگران محلات در مساجد، قرائت وصیت شهدا در مساجد، برگزاری جلسات خاطره گویی، برپایی ایستگاه های صلواتی را از جمله برنامه های گرامی داشت هفته دفاع مقدس در مساجد دانست.

 

وی  با اشاره به برگزاری محفلی با عنوان «از مسجد تا شهادت» گفت: این محافل شامل خاطره گویی، اجرای گروه سرود، برپایی نمایشگاه و... در سطح تمامی شهرستان های استان برگزار می شود.

 

رستگاری برگزاری شب شعر دفاع مقدس و اجرای برنامه ای با عنوان مادران آفتاب در راستای تجلیل از مادران شهدا در مساجد را از دیگر برنامه های کانون های مساجد استان در هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 403489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha