آغاز ثبت نام نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در استان یزد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد از آغاز ثبت نام نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در این استان خبر داد.

محسن رستگاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار شبستان از آغاز ثبت نام نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان خبر داد.

 

وی با بیان اینکه جشنواره قرآنی مدهامتان یکی از بخش های جشنواره بزرگ جوانان مساجد کشور است افزود: این جشنواره با هدف شناسای و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط تر اعضای کانون های مساجد در فعالیت های قرآنی ملی و بین المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون های فرهنگی هنر مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت، ترغیب و تشویق مدیران کانون ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه ای فعال در امور قرآنی و کشف و شناسایی استعدادهای موجود در امر تفسیر قرآن برگزار می شود.

 

رستگاری تصریح کرد: نهمین جشنواره قرآنی مدها متان در هفت رشته شامل قرائت، تفسیر، حفظ، اذان، ترتیل، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و تصحیح قرائت حمد، سوره و اذکار نماز و در رده سنی 16 تا 30 سال برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه نفرات اول تا سوم مرحله کشوری اوقاف در سال گذشته امکان شرکت در این جشنواره را ندارند، افزود: رشته های قرائت، حفظ، اذان، ترتیل و تفسیر این مسابقات نیز در مرحله کشوری تنها در رده سنی بالای 16 سال برگزار می شود.

 

رستگاری افزود: مسابقات حفظ این جشنواره در بخش های یک، سه و پنج جزء در رده سنی زیر 16 سال و در بخش های ده، بیست و سی جزء برای رده سنی بالای 16 سال برگزار می شود.

 

وی آخرین مهلت ثبت نام در این جشنواره را 23 مهرماه اعلام کرد و افزود: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره جهت ثبت نام باید به سایت www.javananemasajed.ir مراجعه کنند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد زمان برگزاری این مسابقات در مرحله استانی را 2 آبان ماه اعلام کرد و گفت: نفرات برتر به مرحله کشوری این جشنواره در استان خوزستان اعزام می شوند.

 

رستگاری افزود: مرحله استانی مسابقات تفسیر در 23 آبان و مرحله استانی مسابقات مفاهیم قرآن و نهج البلاغه در 30 آبان ماه برگزار می شود.

 

وی گفت: نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در استان یزد با همکاری استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می شود.

 

رستگاری تصریح کرد: علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از آیین نامه این جشنواره می توانند به سایت masajedyazd.ir  مراجعه و یا با شماره 6246242 تماس حاصل کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 404039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha