برگزاری جشنواره قرآنی «مدهامتان» در استان کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره قرآنی «مدهامتان» در هفت رشته خبر داد و گفت: این جشنواره استانی 30 مهرماه جاری به میزبانی شهرستان گچساران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگیی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد شامگاه پنج شنبه (10 مهر) در همایش تکریم «خادمان طرح تلاوت نور» این استان گفت:تمسك به قرآن و عترت دو عامل نجات‏ دهنده در دنيا و آخرت است؛ زيرا عترت (ع) قرآن ناطق است و ما بايد با الگو قرار دادن رفتار و كردار ائمه اطهار(ع) فرهنگ ناب قرآني را در جامعه نهادينه كنيم.

حجت الاسلام قاسمی افزود: بايد در راه فراگيري قرآن و ترويج اين كتاب آسماني و نجات‏ بخش سرمايه گذاري كنيم، زيرا اين كلام الهي هر انساني را به آرامش مي ‌رساند.

وی با بیان این که باید دردهای خود و جامعه را با فرهنگ قرآنی مداوا کنیم، بیان داشت: افرادي كه راه آموزش قرآن را برگزيده‏ اند، راهنما و هدايتگر روشني در دنيا و آخرت انتخاب كرده ‏اند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت ‌های قرآنی این دبیرخانه، عنوان کرد: برنامه‌ های متنوع قرآنی تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد به همت این دیبرخانه برگزار شده است.

قاسمی اظهار داشت: قدردانی از کسانی که مساجد را مزین به مضامین قرآنی کرده ‌اند، یکی از مهم ترین رسالت ‌های کانون مساجد استان است.

وی از برگزاری برنامه های متعدد در طول سال با همکاری هئیت ‌امنا مساجد، ائمه جماعات و همچنین دارالقرآن کریم سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: هر چند این برنامه‌ها در شأن و اندازه قرآن نیستند، اما به دنبال این هستیم که با کمترین بضاعت فعالیت ‌های قرآنی شایسته ‌ای در استان داشته باشیم.

این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که بیش از 30 خانه نور در این استان فعالیت قرآنی دارند، عنوان کرد: این خانه های قرآنی براساس دستورالعمل های ابلاغی به فعالیت و نشر فرهنگ قرآنی در جامعه می پردازند.

قاسمی یکی دیگر از طرح های قرآنی اجرا شده در استان را طرح قرآنی 1448 عنوان کرد و ابراز داشت: مجری استانی این طرح را کانون فرهنگی وهنری عاشقان ظهور مسجد قبا یاسوج بر عهده داشت که در 60 کانون فرهنگی و هنری استان برگزار شد.

وی با بیان این که در این طرح بیش از یک هزار و 300 نفر شرکت داشتند، یادآور شد: بیش از سه هزار پاسخنامه طرح قرآنی 1448 توزیع شد که نفرات برگزیده با برگزاری قرعه کشی در تهران مشخص می شوند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره قرآنی «مدهامتان» در هفت رشته خبر داد و گفت: این جشنواره استانی 30 مهرماه جاری به میزبانی شهرستان گچساران برگزار می شود.

در پایان این همایش از جمع زیادی از خادمین قرآنی در قالب مسئولان خانه‌ های نور، قاریان و ائمه جماعات مساجد با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل شد.

پایان پیام/

کد خبر 406994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha