74 کتابخانه کانون مساجد دراستان سمنان فعال هستند

خبرگزاری شبستان :مسئول دبیرخانه نظارت برکانون مساجد استان سمنان از فعالیت 74کتابخانه در کانون مساجد این استان خبرداد.

بهگزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام محمد رضا حدادیان دربازدید از کتابخانه کانون های فرهنگ روستای نردین،شقایق روستای نام نیک و رضوان روستای سود اغلن با اشاره به بحث مطالعه گفت: وظیفه اساسی کتابخانه دینی فراهم کردن تمامی منابع دینی و مذهبی مورد لزوم برای رفع نیازهای افراد و گروه های مختلف جامعه است تا بتواند از طریق مطالعه آنها نیازهای فرهنگی، دینی و مذهبی خود را رفع کرده و به صورتی سالم اوقات فراغت خود را پر کند.

 

وی با بیان اینکه برای  ترویج فرهنگی دینی و اسلامی در بین مردم به خصوص نسل جوان در حال حاضر74 کتابخانه در مساجد استان فعالیت دارندادامه داد: ما معتقد هستیم در کانون های مساجد بخش کتابخانه ای باید فعالیت جدی داشته باشد زیرا بخش عمده فعالیت ما در مساجد، کتابخانه است بسیاری از کتاب های متنوع آموزشی، رمان، تربیتی، تفسیری و اعتقادی در مجموعه کانون های مساجد وجود دارد.

 

حدادیان با اشاره به اینکه باید از همه توان برای ترویج مطالعه و کتابخوانی استفاده کنیم تأکید کرد: از همین رو کانون های مساجد باید بکوشند تا افراد را به سمت کتاب و کتابخوانی به ویژه در ایام اوقات فراغت هدایت کنند .

 

وی برپایی نمایشگاه های کتاب در سطح کانون های مساجد را در ترویج کتاب و کتابخوانی موثر دانست و گفت: در این نمایشگاه ها مراجعه کنندگان می توانند در زمینه کتابخوانی به تبادل اطلاعات با یکدیگر بپردازند.

 

حدادیان در پایان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص بهره‌مندی از فعالیت‌های مساجد در استان‌ها خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری ظرفیت مطلوبی در کنار مساجد محسوب می‌شوند که تاکنون مثمر ثمر بوده‌اند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 403602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha