بیش از 130 عنوان برنامه  هفته دفاع مقدس در شهرستان سمنان اجرا می شود

خبرگزاری شبستان: فرمانده سپاه ناحیه سمنان از برگزاری 136 عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در شهرستان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، سرهنگ عسگر مجیدی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، افزود: برنامه های این هفته در مرکز استان با رژه نیروهای مسلح و یگان هایی از ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، بسیج و جهاد آغاز می شود.

وی به  تشریح برنامه ها و نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: دوشنبه 31 شهریور، اولین روز هفته دفاع مقدس، به نام رزمندگان، نیروهای مسلح، صلابت و اقتدار نامگذاری شده که در این روز رژه نیروهای مسلح محوریت ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

  وی سربازان، جوانان، علم و فن آوری را عنوان دومین روز از هفته دفاع مقدس ذکر و تصریح کرد: در این روز پاسداشت سربازان وگرامیداشت نقش جوانان درتولید علم وفناوری ومقابله با تهدیدات دشمن برگزار می شود.

مجیدی گفت: چهارشنبه دوم مهرماه که به نام دفاع همه جانبه، بصیرت، مدیریت جهادی نام گذاری شده، سومین روز از هفته دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: در روز پنجشنبه، سوم مهرماه که به شهیدان، ایثارگران، زنان اسوه های مقاومت و ایثار نامگذاری شده است، غبارروبی مزار شهدا وتجلیل از ایثارگران ،جانبازان ومصدومین شیمیایی وبزرگداشت نقش زنان اسوه های مقاومتوایثار انجام می شود.

فرمانده سپاه ناحیه سمنان ولایت، فرهنگ اسلامی، خانواده، معنویت و سلامت را نام پنجمین روز هفته دفاع مقدس اعلام و خاطرنشان کرد: تجلیل از مقام شاخص مادران و بانوان و تبیین نقش مادران در دفاع مقدس از برنامه های این روز است.

وی گفت: شنبه، پنجم مهرماه مصادف با ششمین روز از هفته دفاع مقدس است که به نام نکوداشت فرماندهان، جهادگران، پیشکسوتان نامگذاری شده که تقدیر از جهادگران ،فرماندهان وپیشکسوتان عرصه دفاع مقدس  اعم از نیروهای نظامی و انتظامی در سطح شهرستان از جمله برنامه های این روز خواهد بود.

به گفته مجیدی برنامه های آخرین روز هفته دفاع مقدس که عزت و پایداری، وحدت ملی، استکبارستیزی نام نهاده شده، نیز مراسم هایی در این باره در نظر گرفته شده است.

 وی گفت: برگزاری 4 یادواره شهدا از جمله برنامه های این هفته است که در یادواره شهدای پایگاه امام جعفر صادق (ع)سمنان، حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر اسبق اطلاعات به ایراد سخنرانی می پردازند.

فرمانده سپاه ناحیه سمنان برگزاری پیاده روی خانوادگی، تجلیل از رزمندگان،ایثارگران و آزادگان 8 سال دفاع مقدس، همایشهای بصیرتی و نشست های سیاسی، دیدار با خانواده های معظم شهدا و... را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

lمجیدی ، با اشاره به برگزاری همایش های بصیرتی در طول هفته دفاع مقدس تصریح کرد:  همزمان با این هفته همایش هایی تحت عنوان طرح مقابله با ماهواره در پایگاه های مقاومت سطح شهرستان برگزار می شود.

وی همچنین یادآوری کرد: بیان خاطرات هشت سال دفاع مقدس، حضور تحلیل گران سیاسی سپاه در برنامه های ویژه هفته دفاع مقدس، همایش نشست سران و بزرگان عشایر و ایلات شهرستان، همایش نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس و حضور بر مزار شهدای روستاهای شهرستان و... از دیگر برنامه های سپاه ناحیه در طول هفته دفاع مقدس است.

پایان پیام/

کد خبر 403751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha