آشنایی دانش آموزان با فرهنگ دفاع مقدس رسالت بزرگ آموزش و پرورش است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، گفت: آشنا کردن دانش آموزان و نسل جوان با ارزش ها و فرهنگ دفاع مقدس از رسالت های خطیر آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، آیت الله محمد نقی لطفی، امام جمعه ایلام، پیش از ظهر امروز(30 شهریور) در دیدار با مدیران و مسئولان آموزش و پرورش این استان اظهار کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس، یک تقارن مبارک است.

 

وی، با بیان اینکه انتقال مفاهیم ارزشی و فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان با توجه به هجمه فرهنگی دشمن امری مهم و ضروری است، افزود: امروز باید باور های دینی و ارزشی در نسل جوان تقویت و در کنار آن، معلمان معتقد، متعهد و با بصیرت باید فضای مطلوبی از تعمیق باور های دینی و معنوی را در مراکز تعلیم و تربیت به وجود آورند.

 

امام جمعه ایلام، تصریح کرد: یکی از اثرات انقلاب اسلامی در داخل نظام، تغییر و تحول در نظام آموزشی بود که با مروری گذرا بر تحولات عظیم و شگرفی که در انقلاب به وجود آمده، می‌توان آن را یک تحول بی‌بدیل و بی‌نظیر چه در دانشگاه و چه در آموزش و پرورش دانست.

 

آیت الله لطفی، یادآور شد: امروز، نسل جوان رویکرد مناسبی به سوی مسائل معنوی دارد و باید مسولان آموزش و پرورش به این موضوع مهم توجه بیشتری داشته و در راستای ارتقای سطح آگاهی نسل جوان، معارف عمیق قرآنی را در جامعه برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان در بین دانش آموزان تبیین کنند.

 

وی، مسولیت نهاد آموزش و پرورش در سلامت جامعه را بسیار خطیر عنوان کرد و گفت: نسل نوجوان و جوان در معرض هجمه های فرهنگی استکبار هستند و باید تلاش کرد با روشنگری و بصیرت این نسل را از همه خطرها مصون داشت.

 

امام جمعه ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: توجه به مدارس قرآنی، برگزاری نماز جماعت در مدارس و پیوند دانش آموزان با مساجد و عمق بخشیدن به باور های اعتقادی و دینی در بین نسل جوان و نوجوان باید در اولویت کار آموزش و پرورش باشد.

 

گفتنی است، در این نشست، علی بیرانوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گزارشی از روند برنامه ها و فعالیت های بازگشایی مدارس در این استان را ارائه کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 403764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha