دفاع مقدس اسطوره ای تمام نشدنی از حماسه سازی رزمندگان است

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس لحظات واقعی و حماسی بسیاری روی داد كه رزمندگان ما را برای هميشه تبديل به اسطوره كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، دکتر خسرو نشان، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز، امروز(30 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با توجه به اینکه این دانشگاه در دوران دفاع مقدس یکی از مکان های اصلی جنگ بود، علاوه بر اینکه عامل رشد و تعالی یک جامعه است می تواند یادآور حماسه سازی و خاطرات رزمندگان نیز باشد.

 

وی با بیان اینکه ما نباید دچار روزمرگی شویم و نباید لحظات حماسه ساز و تاريخی خود را فراموش كنيم، تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس لحظات واقعی و حماسی بسیاری روی داد كه رزمندگان ما را برای هميشه تبديل به اسطوره كرد.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری بر این باورند جوانان هشت سال دفاع مقدس با اسطوره‌ها و شخصیت‌های حاضر در افسانه‌ها قابل مقایسه نیستند، افزود: امروز در هنر ما و ابعاد گوناگون آن از جمله فیلم سازی، هنرهای نمایشی، ادبیات، عکس و ... به موضوع دفاع مقدس توجه ویزه می شود و یکی از موضوعات جامعه ماست.

 

نشان، با بیان اینکه دانشگاه شهید چمران اهواز به منظور نکوداشت هفته دفاع مقدس برنامه هایی را تدارک دیده که از جمله می توان به همایش بزرگداشت سردار شهید علی هاشمی به مناسبت 10 مهر سالروز تولد این شهید اشاره کرد، ادامه داد: همچنین جشنوراه فرهنگی هنری فیلم دفاع مقدس برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره 23 فیلم کوتاه، مستند و داستانی با موضوع دفاع مقدس نمایش داده می شود که بیش از نیمی از آنها کار هنرمندان خوزستانی است، اضافه کرد: در کنار آن نشست های تخصصی تدارک دیده شده و در بخش تئاتر با محوريت دفاع مقدس تئاترهای خيابانی تحت عنوان گلادياتور و قرارگاه اشتراكی اجرا می شود.

 

وی اذعان داشت: همچنین برنامه هایی تحت عنوان شب زيتون، شعرخوانی، سخنرانی، حضور چهره های سرشناس، خاطره گویی، ویژه برنامه شب منور، تچلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و... برگزار می شود، عنوان کرد: همچنین دو نمایشگاه عکس دفاع مقدس در دانشگاه چمران و موزه هنرهای معاصر اهواز برپا می شود.

 

دکتر محمد رعايايی اردکانی، سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز، نیز با اشاره به نقش این دانشگاه در دوران دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: خدمات این دانشگاه در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست لازم بود كه بعد از جنگ تحميلی بيشتر به اين دانشگاه رسيدگی شود و امروز این دانشگاه یکی از دانشگاه های مادر کشور تلقی می شود.

 

وی اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری سه هزار و 700 دانشجو جديد الورود در مقطع كارشناسي، یک هزار و 640 دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد و 252 دانشجو در مقطع دكتري داريم و در حال حاضر 500 نفر در هئیت علمی این دانشگاه عضو هستند و سالانه 50 عضو در هیئت علمی این دانشگاه عضو می شوند.

 

پایان پیام/

کد خبر 403800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha