برگزاری جلسات نقد و بررسی مستند ظهور بسیار نزدیک است در دانشگاه ها

حجت الاسلام مصلحی گفت: جلسات نقد و بررسی مستند ظهور بسیار نزدیک است با حضور متخصصان مرکز تخصصی مهدویت، در دانشگاه ها برگزار می شود.

حجت الاسلام علی مصلحی، معاون آموزشی مرکز تخصصی مهدویت به خبرنگار شبستان گفت: با توجه به درخواست بسیار زیاد از سوی مراکز آموزش عالی، این مرکز با حضور متخصصان معارف مهدویت، در دانشگاه ها اقدام به برگزاری جلسات نقد و بررسی و پرسش و پاسخ پیرامون مستند ظهور بسیار نزدیک است کرده است.

حجت الاسلام مصلحی، ضمن تشریح برنامه های مرکز تخصصی مهدویت در سال جاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر، ادامه درس خارج مهدویت توسط آیت الله نجم الدین طبسی و آیت الله گرامی در حال برگزاری است و 100 نفر از دانشجویان سطح 3 حوزه (کارشناسی ارشد) به فراگیری آموزش تخصصی مهدویت اشتغال دارند.

معاون آموزشی مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای جذب هیئت علمی گفت: با توجه به تلاش های صورت گرفته از سوی مرکز تخصصی مهدویت، موفق به جذب 12 نفر از اساتید حوزه به عنوان هیئت علمی پاره وقت شده ایم و در حال حاضر برنامه ریزی ها جهت برگزاری آموزش های کوتاه مدت و تربیت مربی در این مرکز ادامه دارد.

وی افزود: برای سال جاری، طرح حمایت از پایان نامه های مهدوی سطح 4 حوزه را در دستور کار خود قرار داده ایم که این طرح مشمول حمایت از پایان نامه های 8 نفر از فارغ التحصیلان سالجاری می شود.

حجت الاسلام مصلحی از برنامه ریزی برای پذیرش 35 نفر از متقاضیان کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی آینده خبر داد و افزود: از بین 258 نفر متقاضی پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد مرکز تخصصی مهدویت، که جمعه گذشته در آزمون کتبی این مرکز شرکت کرده اند 35 نفر از 70 نفر در مرحله اول پذیرفته شده و پس از انجام مصاحبه نهایی، برای سال تحصیلی 91-90 پذیرفته می شوند.

وی با اشاره به کسب رتبه چهارم از سوی مرکز تخصصی مهدویت در میان 15 مرکز تخصصی حوزه علمیه قم، خاطرنشان کرد: برگزاری آموزش های کوتاه مدت برای طلاب و کارمندان حوزه علمیه از سوی مدارس حوزه های علمیه، همکاری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برای برگزاری جشنواره طلیعه ظهور به مناسبت نیمه شعبان سال جاری، برگزاری همایش انتظار و مهدویت در آموزه های رضوی و اعزام کارشناسان مرکز تخصصی مهدویت به شعب بنیاد فرهنگی حضرت مهدی در 30 استان کشور برای تابستان سال جاری از دیگر برنامه های این مرکز تخصصی تا پایان سال 90 است.

معاون آموزشی مرکز تخصصی مهدویت افزود: هم اکنون در حال برنامه ریزی برای برگزاری جلسات نقد فیلم های هالیوودی که علیه امام زمان (عج) ساخته می شود و به صورت لوح فشرده یا نرم افزار به جامعه عرضه می شود، هستیم.

پایان پیام/
 

کد خبر 40437

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha