هیچ ثروتی بالاتر از خرد و هیچ عبادتی بالاتر از توکل نیست

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد در آیین بازگشایی مدارس گفت: هیچ ثروتی بالاتر از خردورزی و هیچ عبادتی بالاتر از توکل نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی استاندار یزد امروز (1 مهر) در آیین آغاز سال تحصیلی جدید که در دبیرستان دخترانه حکیم زاده برگزار شد با گرامی داشت هقته دفاع مقدس گفت: همانگونه که وزیر آموزش و پرورش مطرح کرده اند ما نباید در سیستم آموزشی به دنبال حافظه پروری باشیم بلکه باید قدرت خلاقیت و نوآوری را دربین دانش آموزان تقویت کنیم.

 

وی با بیان اینکه حافظه معمولا با خطر فراموشی همراه است افزود: اگر ما به دنبال حفظ اطلاعات باشیم دستگاه های قوی وجود دارد که در مدت زمانی اندک حجم زیادی از اطلاعات را در خود جای می دهد و از آن نگهداری می کند.

 

میرمحمدی تصریح کرد: آنچه که باید در آموزش و پرورش به آن توجه ای ویژه شود بحث خلاقیت و نوآوری در بین دانش آموزان است.

 

وی با طرح این سوال که ذهن خلاق چگونه ایجاد می شود؟ اظهار داشت: وقتی ما مدرسه می رفتیم معلمان ما سعی داشتند معما و مسئله ای به ما بدهد تا از طریق حل آن خلاقیت و نوآوری را در ما تقویت کنند.

 

وی با بیان اینکه گاهی ما برای حل این مسائل ساعت ها فکر کرده و راه های مختلف را امتحان می کردیم گفت: کسانی که با این شیوه تربیت می شدند در هنگام رویارویی با مسائل مختلف سریع راه حل آن را پیدا می کنند.

 

استاندار یزد افزود: با فکر خلاق و ذهن فعال است که می توان مشکلات را حل و موانع و بن بست های پیش رو را یک به یک مرتفع کرد.

 

وی با اشاره به نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در مدارس گفت: معمولا زنگ مهر با محبت در مدارس نواخته می شود اما به دلیل تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس شاهد به صدا درآمدن زنگ مهر و مقاومت در مدارس هستیم.

 

میرمحمدی افزود:به صدا درآمدن این زنگ در راستای گرامیداشت رشادت ها و دلاوری های رزمندگان در دوران دفاع مقدس و بزرگداشت یاد شهدایی است که جان خود را برای حفظ این آب و خاک اهدا کردند.

 

وی تصریح کرد: تجلیل از پدران و مادران شهدا که فرزندان خود را برای دفاع از اسلام تربیت کردند از دیگر دلایل به صدا درآمدن زنگ مهر و مقاومت در مدارس است.

 

استاندار یزد افزود: آنچه در گلستان علم، فرهنگ، ادب و هنری باید مورد توجه قرار گیرد ابتدا دانش آموزان هستند که باید رشد و تعالی پیدا کنند و بعد مدیران و مربیانی هستند که امر تعلیم و تربیت را برعهده دارند.

 

وی تصریح کرد: معلمان و دبیران باغبانان گلستان علم و اندیشه و پرورش دهنده کمالات انسانی در دانش آموزان هستند و مسولیت بسیاری خطیری را در این راستا برعهده دارند.

 

میرمحمدی با بیان اینکه تمام تلاش ما در جهت رهایی از نادانی است افزود: هیچ ثروتی بالاتر از خرد نیست پس باید خردورزی را برای خود در تمام زمینه ها ملاک قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه هیچ عبادتی بالاتر از توکل نیست گفت: توکل یکی از ابعاد ارتقای فضائل و کمال انسانی  است که باید در تربیت دانش آموزان به آن توجه ویژه ای شود.

 

استاندار یزد با طرح سوال«مدرسه مطبوع دارای چه ویژگی هایی است؟» از دانش آموزان استان خواست نظرات خود را جهت بهیود وضع مدارس استان ارائه کنند.

 

وی تصریح کرد: به بهترین و کامل ترین پاسخ ها جوایزی از سوی استانداری اهدا می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 404492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha