تجلیل از نخبه قرآنی استان یزد در سومین کنگره نخبگان روستایی کشور

خبرگزاری شبستان: از نخبه قرآنی استان یزد در سومین کنگره ملی برگزیدگان فرهنگی هنری روستا و عشایر کشور تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، در مراسم افتتاحیه سومین کنگره ملی برگزیدگان فرهنگی هنری روستا و عشایر کشور که با حضور رضوی معاون روستایی رییس جمهور، دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان رضوی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد از ملا بی بی زهرا بیک خورمیزی از فعالان قرآنی استان یزد تجلیل شد.

 

وی از نخبگان قرآنی استان یزد و اهل روستای خورمیز شهرستان مهریز می باشد که از سن هشت سالگی فعالیت قرآنی خود را آغاز کرده است.

 

وی علیرغم داشتن معلولیت از همان دوران کودکی با توکل بر خداوند و پشتکار خود اقدام به فراگیری قرآن کرد و اکنون به عنوان مربی قرآن در این روستا فعالیت می کند.

 

ملا بی بی زهرا در مدت 72 سال فعالیت قرآنی خود توانسته است زمینه انس با قرآن را برای بیش از 10 هزار نفر از کودکان، نوجوانان، زنان و مردان روستای خورمیزی فراهم کند.

 

وی تاکنون بارها از سوی مسئولان استانی و کشوری به ویژه رییس جمهور دولت دهم مورد تقدیر قرار گرفته است و همچنین در برنامه های تلویزیونی ماه عسل و ویتامین 3 حاضر شده است.

 

لازم به ذکر است، سومین کنگره ملی برگزیدگان فرهنگی هنری روستا و عشایر کشور به مدت چهار روز در مشهد مقدس و با حضور  نخبگان روستایی و عشایری سراسر کشور و 13 نفر از نخبگان روستای استان یزد برگزار شد. 

 

پایان پیام/

کد خبر 404135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha