معلمان باید در کنار امر آموزش، عشق و توجه به خداوند و خوبی ها را در دانش آموزان تقویت کنند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: معلمان باید در کنار امر آموزش، عشق و توجه به خداوند و خوبی ها، ایمان، عشق به اهل بیت (س) و... را در دانش آموزان تقویت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد امروز(1مهر) در آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت دردبیرستان دخترانه حکیم زاده با قرائت آیه« فبشرعبادالذین یستمعون القول ویتبعون احسنه » گفت: خداوند در این آیه می فرماید انسان ها باید عقل و فکرشان را به کار گیرند و در مسیری که حرکت می کنند از بین آنچه می شنوند، می بییند، می فهمند و ... بهترین را انتخاب کنند.

 

وی با بیان اینکه خداوند برای زندگی ما هدفی تعیین کرده است افزود: اگرچه دنیای مادی گرا و غربی که دارای پایان مشخصی نیست امروز ما را به سمت خود می کشد اما ما یک مسلمان و بنده خدا هستیم و باید بدانیم که خداوند ما را بیهوده خلق نکرده است.

 

ناصری هدف از خلقت انسان را رسیدن به کمال الهی دانست و اظهار داشت:سرشت،ذات و وجود ما خدایی است و عشق و ارتباط با خدا در اعماق جان ما نهفته است.

 

وی با بیان اینکه خداوند به وسیله رحمت واسعه خود انسان را خلق کرده است گفت: مقصد انسان رسیدن به مقصد عالی انسانی است و پیمودن هر راهی دیگر به جز این راه بی راهه و تمام شدنی است.

 

امام جمعه یزد تصریح کرد: جمع کردن مال و ثروت، کسب مقام و منزلت، رفتن به سمت رفاقت و دوستی ها همه تمام شدنی است  و تنها حسرت آن در پایان عمر برای انسان باقی خواهد ماند.

 

وی افزود: به دانش آموزان توصیه می کنم تا ابتدا در زندگی خود هدف را تشخیص دهند و سپس با توجه به آن برای زندگیشان برنامه ریزی کنند.

 

ناصری هدف از زندگی را رسیدن به خدا، عشق به خدا، ملاقات پروردگار، دوست داشتن خدا و... دانست و گفت: خداوند خطاب به پیامبرش فرموده است اگر با خدا باشی همه چیز خواهی داشت و اگر بدون خدا باشی از همه چیز محروم می شوی.

 

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: اگر با خدا بودن را در سر لوحه فعالیت هایتان قرار دهیم خدا به دادمان می رسد و به ما کمک می کند.

 

وی خطاب به مدیران و معلمان گفت: شما باید مطالعه و اهتمام بیشتری داشته باشد و این رسالتی که بر دوش شما قرار داده شده است به خوبی انجام دهید.

 

ناصری گفت: شما باید در کنار امر آموزش عشق و توجه به خداوند و خوبی ها، ایمان، عشق به اهل بیت(س) و... را در دانش آموزان تقویت کنید.

 

وی با بیان اینکه معلمان باید دانش آموزان را هدایت و آن ها را از لغزش ها نجات دهند افزود: شما باید نسل های آینده را افرادی متدین، خداجو،متفکر،با اخلاق و... پرورش دهید.

 

پایان پیام/

کد خبر 404529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha