اکران همزمان سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در گیلان

خبرگزاری شبستان: مسئول سازمان بسیج هنرمندان گیلان اعلام کرد: اکران همزمان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در گیلان از شنبه( 5 مهر) در رشت آغاز می‌شود.

کیومرث دولتی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان گیلان با اشاره به سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان گفت: این جشنواره همزمان با تهران از پنجم مهر در مجتمع خاتم الانبیاء(صل الله علیه و اله رشت) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره به مدت سه روز در سالن دکتر رحمدل دایر می‌شود، افزود: سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت توسط بسیج هنرمندان، با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و اداراه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت برگزار می‌شود.

 

دولتی با اشاره به رویکرد مقاومت، بصیرت و این جشنواره تصریح کرد: نقش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مجاهدت رزمندگان اسلام در احیای هویت ایرانی – اسلامی، پرداختن به شهدای هسته‌ای و شهدای ترور در انقلاب اسلامی، نقش مردم در مقابله با تروریسم و فتنه و جریانات انحرافی و منافقین، جایگاه  اقتصاد مقاومتی در شکست تحریم‌های اقتصادی و سیاسی دشمن، نقش وحدت اسلامی در مقابله با اندیشه‌های تکفیری و مقابله با جنگ نرم و شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله موضوعات این جشنواره است.

 

وی اضافه کرد: این جشنواره بین‌المللی در راستای به نمایش گذاشتن رشادت‌ها و سرافرازی‌های رزمندگان اسلام در سراسر امت اسلامی و جهان اسلام است که در بخش جلوه‌گاه نور این جشنواره هنرمندان فیلم‌ساز بسیجی توان خود را به نمایش گذاشتند.

 

دولتی از آغاز اکران‌ها در روز شنبه(5 مهر) خبر داد و افزود: این جشنواره با نمایش فیلم"خاک و مرجان" در ساعت 18 عصر آغاز شده و در ساعت 20 نیز فیلم"ناشناس" اکران می‌شود.

 

وی از نمایش فیلم‌ها در سه سانس 16، 18 و 20 عصر خبر داد و اضافه کرد: همچنین فیلم" ذهن خاموش" ، " آنچه گذشت" و " تنهای تنهای تنها" روز یکشنبه(6 مهر) اکران می‌شود.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان با بیان اینکه دوشنبه (7 مهر) آخرین نوبت اکران فیلم‌هاست افزود: در این روز فیلم‌ها در دو بخش جلوه گاه نور و سینمای ایران مستند اکران می‌شود.

 

وی با اشاره به بخش جلوه گاه نور تصریح کرد: در این بخش با پیرمرد، رخ در مهتاب، خوب کادر پر می‌کند، سلام مادر، پارکینگ، شب نیمه‌های آن شب و بهترین مجسمه دنیا به کارگردانی حبیب احمدزاده اکران می‌شود.

 

دولتی با بیان اینکه سینمای ایران مستند شامل اکران مستند دنیای قشنگ تو و لبخند در گرگ های غیرت است، اظهار کرد: ورود برای عموم علاقمندان به این جشنواره آزاد و رایگان است.

 

گفتنی است، این جشنواره در کشورهایی همچون سوریه، روسیه، فلسطین، هند، قزاقستان و گرجستان نیز برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 404548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha