نمایشگاه های دفاع مقدس پیوند دهنده نسل های گذشته با آینده است

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، اظهار داشت: برپایی نمایشگاه های مختلف با موضوع دفاع مقدس می تواند پیوند دهنده و منتقل کنند فرهنگ و تجربه نسل گذشته با نسل نو باشد.

فرج الله خبیر، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، در حاشیه برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز گفت: در این نمایشگاه آثاری وجود دارد که بسیار منقلب کننده است چرا که هر کس دوران دفاع مقدس را لمس کرده با دیدن این عکس ها حداقل یک خاطره از گذشته و ایام جنگ تحمیلی و وقایعی که بر مردم این سرزمین گذشته، در ذهنش تداعی می شود.

 

وی با بیان اینکه امروزه می بینیم بسیاری از بازماندگان جنگ تحمیلی با مشکلات عدیده ای در همه حوزه ها مواجه هستند، تصریح کرد: عکاسان با نگاه تیزبین خود به این موارد بسیار توجه کرده و مشکلات آنها را در قالب عکس به صورت موضوعی دسته بندی کردند که جای تقدیر دارد.

 

وی با اشاره به اینکه این عکس ها می تواند نسل جدید را با بخشی از جنگ و آن چیزی که از آن دوران باقی مانده آشنا کند، خاطر نشان کر: ما نیازمند این هستیم که فضاها را در موضوعات دفاع مقدس گسترش دهیم و در این خصوص برنامه هایی در حال تدوین است.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، با بیان اینکه صحنه هایی در این نمایشگاه گذاشته شده که نشان می دهد بر یادگاران هشت سال دفاع مقدس چه گذشته است، عنوان کرد: این نمایشگاه ها می تواند یک فرهنگ و تجربه را به نسل های بعدی منتقل و پیوندی میان آنها با گذشته برقرار کند.

 

وی افزود: لازم است تمام دستگاه های ذیربط که می توانند نقشی را در حوزه دفاع مقدس داشته باشند وارد کار شوند و با همکاری و مشارکت یکدیگر فضای گسترده تری را برای نمایش آثار خلاقانه در عرصه هنری شامل عکس، هنرهای تجسمی، فیلم و تئاتر و... در این حوزه فراهم کنند.

 

خبیر، با بیان اینکه از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواسته شده تقویم سالانه ای را تدوین کنند تا شاهد رویدادهای مختلف هنری و فرهنگی در تمامی نقاط استان باشیم، اضافه کرد: هر چقدر تعداد این رویدادها بیشتر شود می تواند در انعکاس توانمندی های استان اثرگذارتر باشد.

 

وی با اشاره به اینکه در این زمینه نیازمند حمایت و همدلی با هنرمندان هستیم تا به جذب بیشتر آنها در فعالیت ها مؤثر باشد، بیان کرد: ما از همه فعالیت هایی که هنرمندان در عرصه دفاع مقدس دارند پشتیبانی می کنیم چرا که برپایی چنین فضاهایی می تواند در افکار عمومی اثرگذار باشد.

 

پایان پیام/

کد خبر 404700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha