پایش و کنترل رسانه‌های ارتباط جمعی مهمترین اقدام روابط عمومی‌ هلال احمر در مواقع بحرانی است

خبرگزاری شبستان: مشاور دبیر کل سازمان جمعیت هلال احمر در مدیریت بحران کشور با بیان اینکه اطلاع رسانی مناسب و درست مهمترین وظیفه روابط عمومی‌هاست، گفت: پایش و کنترل رسانه‌های ارتباط جمعی از مهمترین اقدامات روابط عمومی‌ها در مواقع بحرانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حمیدرضا اسکاش، مشاور دبیر کل سازمان جمعیت هلال احمر در مدیریت بحران کشور امروز(6 مهر) در نخستین جشنواره گلچین هلال که با حضور کارشناسان و مسئولان روابط عمومی‌های جمعیت هلال احمر استان‌های کشور در انزلی برگزار شد، فعالیت در عرصه روابط عمومی را فرآیندی طاقت فرسا دانست.

 

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی مناسب و درست مهمترین وظیفه اهالی روابط عمومی‌هاست، گفت: فعالیت در روابط عمومی آنهم در مواقع بحرانی، نیازمند نیروی انسانی کارآمد است.

 

اسکاش، با تاکید بر اینکه روابط عمومی‌ها باید در ستادهای استانی قبل از انتشار اخبار در مواقع بحران با مقام مافوق و ارشد امنیت، هماهنگی‌های مورد نیاز را انجام دهند، اظهار کرد: روابط عمومی‌هاعلاوه بر تهیه مطالب مورد نیاز برای رسانه‌های ارتباط جمعی باید تعهدات لازم برای انجام مواردی مانند مصاحبه، گزارش، نشست خبری و تور بازدید عملی را فراهم کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی‌های جمعیت هلال احمر در سطح کشور باید تمهیدات مورد نیاز را برای تنویر افکار عمومی بیندیشند، اضافه کرد: پایش و کنترل رسانه‌های ارتباط جمعی از مهمترین اقدامات روابط عمومی‌ها در مواقع بحرانی است.

 

اسکاش در ادامه، مستندسازی تصویری مانورها و عملیات‌های امداد و نجات را اولویت برنامه‌های روابط عمومی‌ها دانست و گفت: روابط عمومی باید از انتشار اخبار متناقض و غیر هماهنگ از جمعیت استان، جلوگیری کند.

 

وی اذعان کرد: در مواقع بحرانی گزارش‌هایی که از سوی روابط عمومی‌های جمعیت هلال احمر منتشر شود باید در راستای اطلاع رسانی عمومی باشد.

 

روابط عمومی باید بتواند نیازهای افکار عمومی را پاسخ دهد

عبدالرسول وصال، مدیرمسئول روزنامه شهروند نیز در این همایش با بیان اینکه برای برقرای ارتباط موثر و دوسویه با مخاطبان باید از شیوه‌های نوین ارتباطی و فناوری‌های روز بهره گرفت، افزود: امروزه، ارتباطات گفتگو محور بوده و باید با انتشار یک پیام با مخاطبان متعدد تعامل مناسب برقرار کرد تا خواسته‌ها و توقعاتشان از سازمان مورد نظر، برآورده شود.

 

وصال با اشاره به اینکه روابط عمومی باید بتواند نیازهای افکار عمومی را پاسخ دهد، اظهار کرد: با بهره گیری از تنوع و تکثر رسانه‌های ارتباط جمعی می‌توان فرهنگ داوطلبی را بیش از پیش در جامعه گسترش داد.

 

وی تقویت مهارت برقراری ارتباط و تعامل موثر با مخاطبان را از وظایف روابط عمومی‌ها دانست و افزود: بهره گیری از رسانه‌های بزرگ به تنهایی خواسته‌های سازمانی و حتی مخاطبان را رفع نمی کند.

 

وصال ادامه داد: در عصر حاضر، دیگر با افکار عمومی یکپارچه روبرو نیستیم، بلکه امروز در عصر سایبرنتیک، مخاطبان در انفجار اطلاعات قرار دارند.

 

وی تصریح کرد: در عصر سایبرنتیک تعامل با مخاطب هدف اصلی سازمان‌ها است، از این رو  می توان از حمایت و همکاری مخاطبان در مواقع بحران بیش از پیش بهره برد و خدمات مطلوب تری را به آنها ارائه داد.

 

پایان پیام/

 

 

 

 

کد خبر 405779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha