تشکیل کارگروه ویژه بزرگداشت 19مهردر شهرکرد

خبرگزاری شبستان: کارگروه ویژه بزرگداشت 19مهر درخصوص سالروز ایراد بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با موضوع لزوم توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرکرد تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، جوادکارگران، مدیرکل اداره فرهنگ ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری، شب گذشته"6مهر" در این کارگروه که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، با اشاره بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خراسان شمالی گفت: برنامه های متعددی در کانون های مساجد استان پیش بینی شده که مهمترین آن دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان با هدف لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری و تجدید با ولی امر مسلمین است.

 

وی کانون های فرهنگی هنری مساجد را یکی از مهمترین پایگاه های فرهنگی جامعه عنوان کرد و افزود: این کانون های فرهنگی وهنری از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

مدیرکل اداره فرهنگ ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری تلاش برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه های 19مهر را خواستار شد و تصریح کرد: باید با جدیدت تمام وبرنامه ریزی بیشتر در راستای بهتر انجام شدن برنامه های این مهم تلاش کرد تا بتوانیم در خصوص فرهنگ دینی جامعه موثر باشیم.

 

کارگران ارائه گزارشی از فعالیت های کانون های مساجد استان قبل از خطبه های نمازجمعه، افتتاح کانون های فرهنگی هنری، اطلاع رسانی و تبلیغات و ایجاد خانه های دیجیتال را از دیگر برنامه های 19مهر عنوان کرد.

 

حجت الاسلام مراد یوسفی،مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال وبختیاری نیز در این کارگروه با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به طور واقعی از بطن جامعه شکل گرفته اند، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با مصوبه شماره 302 و در تارخ 12 اسفند سال 1371 شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت خود را به صورت رسمی از سال 1372 شروع کرد.

 

وی پیش بردن برنامه های کانون فرهنگی هنری مساجد را مطالبه دولت عنوان کرد و افزود: با ایجاد کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه های بی شماری انجام می شود و یکی از مهمترین این برنامه ها اعزام اعضای کانون های مساجد استان به مشهد مقدس که هر ساله برای کلاس های آموزشی است برگزار می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال وبختیاری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خراسان شمالی در خصوص توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد منزلگاه فرهنگ و هنر است.

 

حجت الاسلام یوسفی فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد را در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان عنوان کرد و ادامه داد: با ایجاد کلاس های فرهنگی، هنری و مذهبی در استان استقبال قشر جوان بی نظیر است.

 

وی با بیان اینکه مسجد بهترین پایگاه دینی ومذهبی است گفت: در حال حاضر 372 کانون فرهنگی هنری مساجد دراستان چهارمحال و بختیاری فعالیت می کنند که 215 کانون فرهنگی در روستاها و 157 کانون در شهرها ایجاد شده است.

 

حجت الاسلام یوسفی خاطر نشان کرد: تلاش برای برگزاری برنامه های 19مهر سالروز ایراد بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با موضوع لزوم توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد وظیفه مسئولان این امر مهم است تا بتوانیم سخنان مقام معظم رهبری را جامعه عمل بپوشانیم.

 

پایان پیام/ 

کد خبر 405838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha