نشست هم اندیشی رابطین خواهر کانون های مساجد استان یزد برگزار شد

خبرگزاری شبستان: به مناسبت 19 مهرماه سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد نشست هم اندیشی رابطین خواهر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، به مناسبت 19 مهرماه سالروز بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد در جمع علما و روحانیون خراسان شمالی نشست هم اندیشی رابطین خواهر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد امروز (23 مهر) برگزار شد.

 

محسن رستگاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد در این نشست با اشاره به نقش زنان در عرصه های مختلف کشور گفت: نقش زنان این کشور را می توان در دوران انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، عرصه های علمی، فرهنگی و ... به خوبی مشاهده کرد.

 

وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند تصریح کرد: در انجام برنامه های مختلف باید توجه ویژه ای به نقش بانوان به عنوان افراد تاثیرگذار در جامعه صورت گیرد.

 

رستگاری با اشاره به ظرافت های موجود در فعالیت های فرهنگی اظهار داشت: این ظرافت ها منطبق با وجود بانوان است لذا آن ها به خوبی می توانند در فعالیت های فرهنگی ایفا نقش کنند.

 

وی با اشاره به تشکیل معاونت بانوان در ستاد عالی کانون های مساجد کشور و به طبع آن تشکیل واحد خواهران در دبیرخانه های استانی گفت: بانوان می توانند با حضور خود نقش موثری در فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد داشته باشند.

 

رستگاری تصریح کرد: مهمترین وظایف رابطین خواهر کانون های مساجد زمینه سازی جهت شناسایی و رشد استعدادهای درخشان خواهران، برنامه ریزی جهت حضور فعال خواهران در فعالیت های جمعی جهت ارتقای فکری و تقویت روحیه تعاون و همکاری و مسئولیت پذیری در آنان، ارائه طرح ها و برنامه های پیشنهادی واحد خواهران به دبیرخانه استان با هماهنگی مدیر کانون، گسترش زمینه مشارکت و مباشرت خواهران در فعالیت های فرهنگی،هنری اجتماعی و پژوهشی و تلاش در جهت جذب نیروهای نوجوان و جوان خواهر به کانون های مساجد می باشد.

 

وی برگزاری همایش ها و نشست ها، برگزاری کلاس های آموزشی ویژه خواهران در زمینه های مختلف قرآنی، اخلاقی، فرهنگی، هنری و...، زمینه سازی در جهت معرفی مبانی، اصول، آداب و معیارهای اخلاق و تربیت اسلامی و تقسیم کار در کانون را از دیرگ رسالت های رابطین خواهر کانون های مساجد استان اعلام کرد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به 19 مهر سالروز بیانات رهبری در خصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: فرمایشات معظم له نقطه قوتی در فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی تصریح کرد: همانطور که رهبری فرمودند باید خود را مسلح و مجهز به سلاح معرفت و استدلال کنیم و سپس در کانون های فرهنگی هنری مساجد با روی خوش پذیرای جوان ها باشیم.

 

در این نشست 30 نفر از رابطین خواهر کانون های فرهنگی و هنری مساجد حضور داشتند که به بیان دیدگاه های خود در خصوص فعالیت های کانون های مساجد استان پرداختند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 409665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha