اهدای خون سالم  به عنوان بزرگترين هديه و مايه حيات نيازمندان به خون است

خبرگزاری شبستان: رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهركرد، اهدای خون سالم را به عنوان بزرگترين هديه و مايه حيات نيازمندان به خون و فراورده هاي خوني دانست و اظهار داشت: همواره افرادي وجود دارند كه به واسطه وقوع يك حادثه و صدمه جسماني و يا يك بيماري خاص نيازمند دريافت خون و فرآورده هاي خوني هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، دكتر مرتضي هاشم‌زاده، رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهركرد شب گذشته"7مهر"و همزمان با هفتم مهرماه روز جهاني قلب و در مراسم اهدای خون اعضاي هيات رئيسه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: افراد اهدا كننده خون ضمن كمك به درمان و بهبود وضعيت هم نوعانشان سلامتي خود را نيز تامين مي کنند.

 

وي، اهداي خون را يك وظيفه انساني دانست و تصریح کرد: افراد با اهداي خون خود مي توانند نجات بخش زندگي بيماران نيازمندي باشند كه سلامت و ادامه حياتشان در گرو اين اقدام خداپسندانه مي باشد.

 

دكتر هاشم زاده گفت: در دين مبين اسلام نيز به عناوين مختلف بر اهداي خون توصيه شده است و به لحاظ پزشكي همه افراد از جمله زن و مرد شرايط لازم براي اهداي خون را دارا هستند مگر در صورت تشخيص پزشك كه در آن صورت موانع اهداي خون به فرد داوطلب اعلام مي شود.

 

دكتر محمود شمسي‌پور، مدير پايگاه انتقال خون  چهارمحال وبختیاری، در این مراسم افزود: خوشبختانه استان چهارمحال و بختياري در بحث اهداي خون از جايگاه خوبي در بين استان هاي كشور برخوردار مي‌باشد و خون مورد نياز كليه بيمارستان ها و مراكز درماني استان توسط پايگاه‌هاي انتقال خون استان تامين مي شود.

 

وي ادامه داد: مردم استان چهارمحال و بختياري با پيشگام بودن در عرصه اهداي خون توانسته نيازبيماران استان را تامين كنند و در مسير تامين خون استان هاي ديگر كشور نيز گام بردارد.

 

وي گفت: متاسفانه جايگاه انتقال خون در سطح كشور شناخته شده نيست و به عنوان بانك خون به آن نگاه مي شود حال آنكه اهميت توجه به فرايند اهداي خون بر هيچ كسي پوشيده نيست.

 

پایان پیام/

کد خبر 406246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha