خلاءمعنویت، ناهنجاری متزلزل کننده بنیان خانواده ها

خبرگزاری شبستان: نشست تخصصی "ازدواج و سبک زندگی اسلامی" ویژه خواهران طلبه و بانوان فعال در کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان اسفراین، در محل حوزه علمیه فاطمه الزهرا (سلام الله علیها)ی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی؛ «فرشته تختی»  یکی از اساتید و کارشناس مشاور خانواده در این نشست تخصصی با اشاره به 19 مهر، سالروز سفر پر برکت مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی، یکی از برکات این سفر را مطرح ساختن جدی دغدغه ترویج سبک زندگی اسلامی  به عنوان تنها راه  رفع  ناهنجاری ها و آسیب هایی که در جامعه به چشم می خورد؛ همچون طلاق، اعتیاد و... بیان کرد و گفت: همانطور که معظم له نیز تأکید داشتند، ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی در سبک زندگی ما نهفته است.

 

وی با اضافه کردن این نکته که بسیاری از تنش ها و درگیری های جوانان در جامعه همگی به خانواده برمی گردد، اظهار داشت: همانطور که اسلام بر تشکیل خانواده و ازدواج تأکید دارد، به همان اندازه بر تحکیم و البته تثبیت خانواده اصرار می ورزد.

 

تختی، در ادامه علاوه بر بیان خلاء معنویت، برخی آسیب ها  و ناهنجاری های متزلزل کننده بنیان خانواده ها را برشمرد و عنوان کرد: آلودگی فضای خانه به گناه مانند ماهواره و تماشای بی پرده فیلم های مبتذل و مستهجن و نیز بی توجهی و حقیر شمردن گناه در میان افراد خانواده  مواردی اساسی است که چه از ناحیه مادر باشد و چه پدر، سبب غالب شدن فضای حیوانی ِعریان شدن گناه و رشد آن می شود.

 

وی با مطرح ساختن این پرسش که چطور می شود، خروجی خانواده ای که علی علیه السلام و زهرای اطهر سلام الله علیها شکل داده اند، حسنین می شود و آنچه از معاویه می ماند فرزندی چون یزید است، پاسخ داد: جریان داشتن روح معنویت و دینداری کامل علت اصلی و دلیل موفقیت تربیت نسلی برگزیده توسط امیر المومنین و دخت نبی بود و بی مبالاتی، عدم پایبندی معنوی و خلاء دین سرانجامی تاریک  برای خانواده بنی امیه را رقم زد.

 

این کارشناس و مشاور خانواده ضمن توصیه موکد به حرکت بر روی ریل دین در خانواده ها این مهم را بهترین الگو برای ارائه سبک  زندگی نام برد و به حاضران به ویژه طلاب پیشنهاد کرد: لازم است سیره زندگی ائمه را معاصرسازی کنیم و در زندگیمان  با رعایت ضوابط دینی  به آسایش برسیم.

 

تختی در تکمیل مطالب فوق جهت دهی عملی آموزه های دینی را مورد توجه قرار داد و با اشاره به درپیش بودن  روز بزرگ عرفه، توصیه کرد: از فرصت این روز بزرگ به عنوان روزی نیکو و آغاز  پیاده کردن  سیره عملی سیره ائمه اطهار بهره ببریم.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 407005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha