تئاتر در ایجاد تحولات اجتماعی نقش تاثیرگذاری دارد/ تشکل حامیان تئاتری خیابانی در کردستان تشکیل شود

خبرگزاری شبستان: استاندار کردستان تئاتر را از هنرهای نمایشی تاثیرگذار در ایجاد تحولات اجتماعی در جام دانست و گفت: لذا تقویت این هنر بسیار حائز اهمیت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، عبدالمحمد زاهدی امروز شنبه(12 مهر) در جلسه هماهنگی برگزاری نهمین جشنوار تئاتر خیابانی مریوان در سنندج اظهار کرد: در بین هنرهای نمایشی که انسان ابداع کرده تئاتر جزو نخستین هنرهای نمایشی ایجاد شده است.

 

وی عنوان کرد: ارتباط کلامی بشر در اوایل خلقت بسیار ضعیف بوده و در آن دوران بیشتر با حرکات دست و صورت اهداف و نیازهای خود را برآورده می کردند و این نخستین حرکت هنری بوده که انسان ابداع کرده است.

 

وی اظهارداشت: این حرکات انسان های اولیه به مرور زمان رشد و توسعه پیدا می کند وتبدیل به هنرهای نمایشی می شود.

 

استاندار کردستان افزود: امروزه هنرهای نمایشی در قالب سینما، تئاتر، تله تئاترو غیره ارائه می شود و هر یک از این موارد هم علاقمندان خاص خود را دارد.

 

زاهدی با بیان اینکه تئاتر به خوبی توانسته اصالت خود را حفظ کند، بیان داشت: در تئاتر تکیه برهنر هنرمندانی است که اقدام به اجرای نمایش اعم از صحنه ای و خیابانی می کنند.

 

وی ادامه داد: بینندگان ارتباط عاطفی و در کل همزاد پنداری با نقش آفرینی نقش های تئاتر پیدا می کنند و این ازمهمترین نقاط قوت این هنرنمایشی محسوب می شود که در ایجاد تحولات اجتماعی نیز بسیار تاثیرگذار بوده واست.

 

استاندار کردستان بر توجه واهمیت قائل شدن برای هنر تئاتر تاکید کرد و افزود: باید همه مسئولان واقشار مختلف مردم تلاش کنند جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با قوت و کیفیت بهتری نسبت به سنوات گذشته برگزار و استمرار پیدا کند.

 

زاهدی خاطر نشان کرد: تشکلی با عنوان حامیان تئاتر خیابانی مریوان هم ایجاد شود تا اقشار مختلف مردم در آن عضو شوند تا بدین گونه مردم نیز در برگزاری هر چه بهتر جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی نقش و مشارکت داشته باشند.

 

در ادامه این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان، رئیس اتاق بازرگانی سنندج، معاون اداره کل گمرکات کردستان آمادگی خود را برای حمایت از نهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان اعلام کردند.

پایان پیام/

کد خبر 407299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha