تلاش جهت اجرای مطلوب جشنواره تئاتر منطقه یک کشور

خبرگزاری شبستان: معاون ستاد اجرایی جشنواره تئاتر منطقه یک کشور در گچساران گفت: تمام تلاش این ستاد اجرای مطلوب این جشنواره است.

سید زمان علی ‌پور، معاون ستاد اجرایی جشنواره تئاتر منطقه یک کشور در گچساران به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور از 18 لغایت 22 مهرماه جاری به میزبانی شهرستان گچساران برگزار می ‌شود.

علی پور افزود: در این جشنواره 13 گروه نمایشی از هفت استان‌ کشور و به تعداد 150 نفر به جز عوامل اجرایی شهرستان حضور دارند.

وی عنوان کرد: جشنواره در سه مکان مختلف از جمله سالن آزادی، سالن شهید خلیل مندنی‌ زاده واقع در اداره ارشاد اسلامی شهرستان و سالن آرش برگزار می‌ شود.

وی با اشاره به این که در این جشنواره 13 نمایش شرکت دارند و به روی صحنه می ‌روند، افزود: این نمایش ها از استان های چهارمحال و بختیاری، گیلان، مرکزی، آذربایجان غربی، قم، بوشهر و کردستان هستند.

معاون ستاد اجرایی جشنواره تئاتر منطقه یک کشور به نمایش ‌های این جشنواره اشاره و بیان داشت: نمایش «اعترافاتی درباره زنان» به نویسندگی محمد امیر یاراحمدی و کارگردانی مصطفی خوش منش از استان گیلان، نمایش «جفت هیچ» به نویسندگی و کارگردانی افق ایرجی از مرکزی و نمایش «بیوه ‌های غمگین سالار جنگ» به نویسندگی محمدیار احمدی و کارگردانی آزاده سعیدی از چهارمحال و بختیاری در این جشنواره حضور پیدا می کنند.

علی پور نمایش های «رویش ناگزیر دخی ‌ها در حاشیه» به نویسندگی رضا شاهبداغی و کارگردانی مهدی محمدی از مرکزی و «کافی شاپ» به نویسندگی و کارگردانی شهرام سلطانی از استان مرکزی را از جمله نمایشی هایی دانست که در این جشنواره شرکت می کنند.

وی نمایش «جن گیری به سبک روسی» به نویسندگی مصطفی آیینی و کارگردانی بابک لطفی خواجه پاشا ازآذربایجان غربی، نمایش «امیرکبیر» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه مردی از استان قم و نمایش «مرگ روی شیروانی داغ» به نویسندگی اسماعیل بابکی و کارگردانی کریم علی خواه از آذربایجان غربی را از دیگر نمایش های شرکت کننده در جشنواره تئاتر گچساران برشمرد.

این مسئول نمایش «گدام» به نویسندگی و کارگردانی غلامرضا احمدی، نمایش «چاقوی دم کرده» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی لقمان بحرانی و نمایش «سیه سول» به نویسندگی حسن رضایی و کارگردانی حسن رضایی و محسن حلوایی هر سه نمایش از استان بوشهر را از دیگر نمایش های راه یافته به جشنواره منطقه در گچساران دانست.

علی پور خاطرنشان کرد: نمایش «کفش ‌هایم را قدم بزن» به نویسندگی و کارگردانی عبید رستمی از کردستان و نمایش «شقایق ‌های آبی» به نویسندگی و کارگردانی حسن ترقی از استان کردستان نیز در این جشنواره حضور پیدا می کنند.

معاون ستاد اجرایی جشنواره تئاتر منطقه یک کشور یادآور شد: آثار برتر این جشنواره به جشنواره بین المللی تئاتر فجر که بهمن ماه امسال برگزار می ‌شود، راه می ‌یابند.

علی پور با بیان این که تمام تلاش این ستاد برگزاری و اجرای مطلوب جشنواره است، اظهار امیدواری کرد، این جشنواره باشکوه هر چه بیشتر در شهرستان گچساران برگزار شود.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع، اصحاب رسانه نیز با اطلاع‌ رسانی مناسب و مطلوب می‌ توانند یاری ‌گر خوبی برای عوامل اجرایی باشند.

پایان پیام/

کد خبر 407790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha