بازبینی 255 اثر نهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان آغاز شد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از بازبینی 255 اثر رسیده به دبیرخانه نهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان خبر داد.

حجت الاسلام رحیم جعفری، دبیر نهمین  جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، صبح امروز(9 مهر) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج، گفت: 255 اثر خیابانی به دبیرخانه نهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان ارسال شده که از این تعداد 8 اثر از کشور های خارجی است.

 

وی، با بیان اینکه کار بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره آغاز شده است، افزود: از این تعداد آثار 30 اثر به بخش های مسابقه و آیینی و جنبی راه می یابند.

 

دبیر نهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، اظهار کرد: یکی از مهم ترین برنامه های این دوره از جشنواره مریوان، اهتمام به انتخاب آثار با کیفیت و طرح مفاهیم و موضوعات روز در راستای  کاهش آسیب های اجتماعی است.  

 

جعفری، افزود: دکتر مهرداد رایانی مخصوص، کارشناس ارشد تئاتر و دانشجوی دوره دکترای مطالعات تئاتراز انگلستان، دکتر شیرین بزرگمهر مدیرگروه دانشکده سینما و تئاتر دارای تحصیلات در رشته طراحی صحنه و لباس از یکی از دانشگاه‌های آمریکا و مختار محمدی از فعالان عرصه تئاتر استان کردستان کار بازبینی آثار را انجام می دهند.

 

وی، با بیان اینکه برای افتتاحیه این دوره از جشنواره برنامه های ویژه ای تدارک دیده شده است، گفت: از مهم ترین این برنامه ها انتخاب رنگ ویژه جشنواره، موسیقی ویژه جشنواره با نام و عنوان تئاتر خیابانی مریوان در حال ساخت است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت های دیپلماسی فرهنگی در معادلات و مبادلات جهانی، ترویج صلح و آشتی در همه جهان و به ویژه منطقه خاورمیانه، معرفی فرهنگ و ارزش های اسلامی مردم کردستان، ایران و دنیا را از مهم ترین اهداف برگزاری نهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان است.

 

گفتنی است، نهمین جشنواره بین المللی  تئاتر خیابانی مریوان 25 مهر سال جاری با حضورهای گروه های برجسته کشوری و جهانی در مریوان آغاز می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 406561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha