اطلاع رسانی باید با آگاهی بخشی مردم همراه باشد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، با بیان اینکه  اطلاع رسانی باید با آگاهی بخشی مردم همراه باشد، اظهار داشت: مدیران مطبوعات استان در سایه همفکری و هماهنگی برای ارتقاء نشریات محلی تمام تلاش خود را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد،علی غیاثی ندوشن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد طی نشستی با مدیران مطبوعات محلی یزد با بیان اینکه مهمترین نقش و رسالت مطبوعات پلی ارتباطی بین مردم و مسئولین است،  گفت: مطبوعات وظیفه دارند مشکلات مردمی را به مسئولان منعکس کنند.

 

وی در عین حال با اشاره به اینکه اطلاع رسانی باید با آگاهی بخشی مردم همراه باشد،افزود: روابط عمومی های ادارت نیز باید سعی کنند با ترویج فرهنگ پاسخگویی به رسانه وظیفه و رسالت خود را ایفا کنند.

 

غیاثی در ادامه بحث آموزش را یکی از مباحث مهم در ارتقای نشریات محلی دانست و گفت:این اداره کل از برگزاری کلاس و کارگاه های آموزشی که دراین زمینه توسط خانه مطبوعات برگزار شود را حمایت می کند.

 

وی درادامه با اشاره به نقش مخاطب، تصریح کرد: در صورتی که مطبوعات محلی مخاطب را جدی نگیرند به سمت حذف شدن پیش خواهند رفت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد تاکید کرد :که بدین منظور مطبوعات محلی با توجه به گسترده شدن فضای دیجیتال در جامعه باید بیش از گذشته به مخاطب توجه کنند.

 

وی درعین حال کیفی بخشی وتوجه به جذابیت را نقش ماندگاری مطبوعات محلی عنوان کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با برنامه های که پیش روی خود دارد تلاش خواهد کرد وظیفه اصلی و بعد نظارتی خود را ایفا کند.

 

وی یکی از مهترین برنامه های مهم این اداره کل در سالجاری را برگزاری جشنواره منطقه ای  مطبوعات استان یزد اعلام کرد و افزود: این جشنواره با حضور استان های فارس، یزد و خراسان جنوبی برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره منطقه ای مطبوعات محلی و خبرگزاری ها در این استان را پایان مهرماه ذکر کرد و گفت: آثار ارسالی باید در فاصله مهر92 تا 15 مهر سال جاری در یکی از نشریات محلی، سراسری و یا خبرگزاری های دارای مجوز چاپ شده باشد.

 

وی گفت: داوری آثار نیز توسط اساتید دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت ارشاد انجام خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: شرکت کنندگان باید آثار خود رابه صورت پست سفارشی و یا به صورت حضوری به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ارائه کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 409726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha