بازسازی مساجد شیعه دربحرین در پی انتقاد اوباما!

در پی انتقادات شدید باراک اوباما از مسئولان بحرین! سران این کشور اعلام کردند که مساجد شیعه‌ای که اخیرا نابود کرده‌اند را بازسازی می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، پس از تخریب و ویران بیش از 253 مسجد و حسینیه توسط رژیم آل خلیفه و پس از آنکه 50 جلد قرآن کریم و 500 کتاب دعا سوزانده شده و 18 حسینیه نیز آسیب دید. باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی اخیر خود از سرکوب تظاهرکنندگان طرفدار اصلاحات در بحرین شدیدا انتقاد کرد!

به رغم این که بحرین هم‌پیمان نزدیک آمریکا در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است، اوباما در این سخنرانی تاکید کرد که نباید مساجد شیعه در بحرین را نابود کرد. اوباما همچنین پایان دادن به سرکوب تظاهرکنندگان طرفدار اصلاحات را خواستار شده بود.

بنابر خبرگزاری آلمان، در این راستا خبرگزاری بحرین با انتشار بیانیه‌ وزارت دادگستری و امور اسلامی و اوقاف ادعا کرد که هر یک از تاسیساتی که بدون مجوز ساخته شده بودند، خراب شدند و این تخریب‌ها با اهداف ایجاد اختلافات مذهبی یا هدف قرار دادن یک مذهب خاص آن طور که شایع شده، نبوده است.

از سوی دیگر وزارت دادگستری بحرین اعلام کرد که تصمیم دارد مساجد تخریب شده را دوباره بازسازی کند.

از سوی دیگر، جمعیت الوفاق بزرگترین فراکسیون شیعه در بحرین نسبت به سخنرانی اخیر باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص بحرین ابراز امیدواری کرده است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 40806

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha