خلأ سالن نمایش مخصوص کودکان در کشور احساس می‌شود

خبرگزاري شبستان: کارگردان نمایش «کارایش» گفت: ساخت یک سالن نمایش ویژه کودکان و نوجوانان برای اجرای تئاتر کودک و نوجوان ضروری است.

به گزارش خبرگزاري شبستان از همدان به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، مهدی پتکی با اشاره به اینکه «کارایش» بر گرفته از دو واژه کار و نمایش است، اظهار کرد: کارایش در اصل یک طرح برای اجرای نمایش است و هر قصه‌ای را می‌توان در قالب آن اجرا کرد.

 

وی با بیان اینکه این نوع نمایش مخصوص اجرا در مهدهای کودک در نظر گرفته شده، افزود: تمام امکانات مورد نیاز این نوع نمایش در یک کیف کوچک جای می‌گیرد و به یک تابلو وایت‌برد نیاز دارد.

 

وي خاطرنشان کرد: سالن‌های نمایش و اجتماعاتی که در حال حاضر وجود دارند برای خردسالان از نظر فیزیکی مناسب نبوده و قرارگیری آنان بر روی صندلی بسیار دشوار است.

 

پتكي با تأکید بر اینکه باید سالنی که در آن سن  و صندلی مناسب برای خردسالان تعبیه شده، ایجاد کرد، ادامه داد: تا زمانی که به مسئولان اثبات نشود که تئاتر برای جامعه ضروری است این هنر در زمان بودجه‌نویسی مورد توجه قرار نخواهد گرفت.

 

وي با اشاره به اینکه دنیای تخیل کودکان بیش از حد تصور بزرگسالان است، گفت: باید بتوانیم برای سئوالات بی‌شمار کودکان پاسخی مناسب ارائه دهیم تا سرگردان در جامعه رها نشوند.

 

گفتني است: بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان از ۱۵ تا ۲۲ مهرماه با دبیری پیام دهکردی برگزار می‌شود.

 

پايان پيام/

 

کد خبر 408342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha