سعادت جامعه در گرو عمل به قرآن است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه گلوگاه با بيان به اینکه همه مردم مخاطب قرآن هستند، گفت: سعادت فرد و جامعه در عمل به قرآن و تحقق این مهم میسر می شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم ميراحمدی، امام جمعه گلوگاه، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: قرآن بر قلب مبارک پیامبر اسلام حضرت محمد(صل الله علیه وآل وسلم) نازل شد اما در حقیقت بر قلب همه نازل شد و همه مخاطب قرآن هستند و باید به سمت قرآن برویم و دستور همیشگی در تمام اعصار و زمان هاست چرا که سعادت فرد و جامعه در عمل به قرآن و تحقق این مهم میسر می شود.

 

وی افزود: برای تحقق این مطلب باید دستورات قرآن را در جامعه پیاده و جامعه را قرآنی سازیم و این مهم با نخبگان جامعه که قرآنی هستند، میسر می شود و نخبگان جامعه را از جامعه قرآنی انتخاب کنیم.

 

حجت الاسلام احمدی اظهار کرد: مردم و مسئولان جامعه باید نگاهشان به نخبگان چه نخبه سیاسی، چه نخبه اقتصادی و چه نخبه فرهنگی تغییر کند چرا که نخبگان، ناخدایان جامعه هستند و نگاه مردم به رفتار و گفتار نخبگان است.

 

وی با اشاره به اینکه جامعه ای که در آن چه در رفتار و چه در گفتار از قرآن خبری نباشد به طور یقین جامعه به سمت کلام الهی سوق نمی یابد، ادامه داد: اشکال جامعه ما در نخبگان است و باید نخبگان به این باور برسند که تنها راه جامعه با عمل به قرآن میسر می شود و باید به سمت جامعه ای که در آن چه در  رفتار و چه در گفتار از قرآن خبری نباشد به طور یقین جامعه به سمت کلام الهی سوق نمی یابد و باید برنامه ریزی در جامعه براساس رهنمودهای قرآن باشد و در مشاغل از حافظان قرآن استفاده شود.

 

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: اگر در شهرستانی حتی فقط یک حافظ قرآن وجود نداشته باشد این جای تاسف دارد که بعد از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب و تقدیم شهدا، جانبازان و مجروحان چه در زمان پیروزی و چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن هنوز به قرآن و فعالان قرآنی در خور شان والای آنها، توجه لازم نمی شود.

 

وی با اشاره به اینکه تمام سرمایه، هستی و خمیر مایه جامعه در آموزش و پرورش قرار دارند و در این مکان پرورش می یابند، تاکید کرد: در دوران ابتدایی و حتی قبل از این دوران باید قرآن را در فطرت و سرشت این فرشتگان پاک قرار داد.

 

حجت الاسلام احمدی بیان کرد: دل آلوده هرگز پیام قرآن را دریافت و درک نمی کند و عامل به کلام وحی نمی شود که در این راستا باید از آموزش و پرورش آغاز کرد و متاسفانه در حال حاضر از حافظان قرآن به خوبی استفاده نمی شود و حتی حافظی که به مرتبه دکتری می رسد، اجازه کار قرآنی در مدارس را ندارد.

 

وی ابراز کرد: جوانان شناور و سرگردان بدون تشکل و سازمان هستند و برخورد با آنها با جوانان مسجدی باید متفاوت باشد چرا که برخورد با فرد معتاد با فرد سالم یکی نیست و جوانان را باید با هر شیوه ای که عقل و شرع می داند به سمت قرآن سوق دهیم.

 

حجت الاسلام احمدی به ماهواره و اینترنت اشاره کرد و گفت: جوانان را باید از امواج مهلک آنها مصون سازیم که بهترین آن با کار قرآنی صورت می گیرد و نیاز به کار فرهنگی است اما چنان که برج میلاد را در طی مدت زمان مشخص ساخته می شود اما کار فرهنگی، زود جواب نمی دهد و باید فرهنگ سازی درست انجام شود.

 

وی در خصوص اجراي طرح تلاوت نور با هدف احياي جلسات سنتي قرآن كريم با قرائت شبي يك صفحه ازقرآن در مساجد، اظهار کرد: طرح تلاوت نور در مساجد کار بسیار عالی است و باید برای جذب جوانان مسجدی به این سمت با جوانان غیر مسجدی متفاوت است که این نصف کار است و آشنا کردن جوانان با تلاوت قرآن، اولین گام برای جذب آنها به شمار می آید.

 

پایان پیام/

کد خبر 408344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha