کانون های فرهنگی هنری مساجد باید اتاق فکر داشته باشند

خبرگزاری شبستان: یک کارشناس دینی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد باید دارای خلاقیت و نوآوری باشند، گفت: تحقق این مهم مستلزم تشکیل اتاق فکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام بهزاد پوداد، کارشناس دینی در نشست توجیهی مدیران کانون های فرهنگی هنری جدیدالتاسیس شهرستان میناب با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد باید دارای خلاقیت و نوآوری باشند، گفت: تحقق این مهم مستلزم تشکیل اتاق فکر است.

 

وی، مسجد را بهترین بستر برای انجام فعالیت های فرهنگی دانست و با اشاره به جایگاه این مکان مقدس، خاطر نشان کرد: مسجد نخستین بنای روی زمین است.

 

حجت الاسلام پوداد افزود: حضرت ابراهیم(ع) پس از پشت سرگذاشتن امتحانات متعدد الهی، خداوند آن حضرت را مامور ساخت کعبه کرد و پیامبر اسلام نیز در بدو ورود به مدینه مسجد را بنا کرد.

 

وی همان گونه که حضرت ابراهیم(ع) در ساخت خانه خدا از فرزندش اسماعیل درخواست کمک کرد؛ امروز ما نیز باید از نسل جوانان در انجام فعالیت های فرهنگی و احیای کارکردهای مختلف مسجد استفاده کنیم.

 

این کارشناس دینی در ادامه امام جماعت را ستون خیمه مسجد معرفی بر هماهنگی کانون های فرهنگی هنری با روحانی مسجد تاکید کرد.

 

پوداد ادامه داد: برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد باید زیر نظر امام جماعت و با محوریت وی برگزار شود.

 

وی در پایان با اشاره به در پیش بودن ماه های محرم و صفر، گفت: این ایام بهترین فرصت برای جذب جوانان به فعالیت های فرهنگی در مساجد است.

 

180مدیر مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان میناب با شرکت در این دوره با شرح وظایف خود آشنا شدند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 408477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha