استفاده از ظرفیت کانون های مساجد در برگزاری یادواره های شهدا مورد توجه قرار می گیرد

خبرگزاری شبستان: رییس مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه الغدیر استان یزد گفت: به دنبال آن هستیم تا در برگزاری یادواره های شهدا از ظرفیت های موجود در کانون های فرهنگی هنری مساجد استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، رضا پورشمسی رییس مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه الغدیر استان یزد امروز(19 مهر) در دیدار با محسن رستگاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد که به مناسبت 19 مهر سالروز بینات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد برگزار شد گفت: ما در مجموعه خود از ارتباط بین مساجد و پایگاه های بسیج بسیار استقبال می کنیم.

 

وی با اشاره به برگزاری یادواره های شهدا به عنوان یکی از برنامه های شاخص این مرکز گفت: این یادوراه ها گاها در مساجد و با همکاری نهادهای فعال در مسجد برگزار می شود که ما به دنبال تقویت این همکاری هستیم.

 

پورشمسی اظهار داشت: در برگزاری یادوراه ها دو هدف دنبال می شود نخست برگزاری مراسم برای مردم و دومین هدف تشویق کسانی که در این عرصه گام بر می دارند.

 

وی با اشاره به حجم زیاد یادوراه های شهدا در استان و محدود بودن بودجه ها گفت: در سال جاری 268 یادوراه ابلاغی در سطح استان برگزار می شود.

 

پورشمسی با اشاره به ظرفیت خوب موجود در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: به دنبال آن هستیم تا در برگزاری یادواره های شهدا از ظرفیت های موجود در کانون های فرهنگی هنری مساجد استفاده کنیم.

 

وی تصریح کرد: اما در انجام برنامه های مشترک بین بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرافت های خاصی وجود دارد که باید حتما مورد توجه قرار گیرد.

 

رییس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به برگزاری 10 سال یک بار کنگره سرداران و شهدای استان گفت: این کنگره در سال 96 در استان برگزار می شود.

 

محسن رستگاری مسئول دبیرخانه  کانون های مساجد استان یزد در این نشست با اشاره سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ارتباط بین بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد در جمع طلاب و روحانیون استان خراسان شمالی گفت: یکی از مسائلی که باید در انجام فعالیت ها فرهنگی مورد توجه قرار گیرد انجام فعالیت های متمرکز و هماهنگ در مساجد است.

 

وی تصریح کرد: اختلاف نظر در مساجد باید از طریق تعامل بین دستگاه ها متولی بالاسری مرتفع شود تا تشکل های فعال در مساجد نیز به تبع آن عمل کنند.

 

رستگاری با اشاره به نقش ائمه جماعات در ارتباط بین تشکل های فعال در مساجد گفت: ائمه جماعات به عنوان مدیر داخلی مساجد می توانند نقش بسزایی در ایجاد تعامل و همکاری در بین نهادها ایفا کنند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 408664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha