بیانیه مدیران و اعضای کانون های مساجد گلستان به مناسبت 19 مهر

خبرگزاری شبستان: مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان به مناسبت 19 مهر، سالروز بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد، بیانیه ای را صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان، در این بیانیه که در 5 بند صادر شده، آمده است: با استعانت از خداوند متعال و استمداد از فیوضات خاصه حضرت ولی عصر(عج) و همزمان با عید ولایت در دومین سالروز بیانات مقام معظم رهبری، مدیران و اعضای کانون های فرهنگی ضمن تأسی به سیره درخشان و سرشار از ایمان و آگاهی آن حضرت، این تقارن فرخنده را پربرکت دانسته و با تجدید عهد و ارادت عمیق نسبت به آموزه‏ های معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و اطاعت و پیروی قلبی و عملی از توصیه‌های راه‏گشای مقام معظم رهبری (مد‏ظلّه العالی) بار دیگر برای کوشش مداوم و خستگی‏‌ناپذیرِ مبتنی بر فرهنگ ناب جهادی، هم‌پیمان شدند که با تمام توان ایمانی و انقلابی، رسالت خود را درسطح کانون های فرهنگی هنری مساجد و جامعه دنبال کنند. رسیدن به آنچه مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت کانون های فرهنگی هنری ترسیم فرمودند جز با محوریت فعالیت‏‌های هدفمند فرهنگی، امکان پذیر نخواهد بود  

 

در این مسیر، مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد ضمن جمع‏‌بندی مباحث و مذاکرات ویژه‏ ای که به منظور تجهیز و هدایت منابع انسانی و بضاعت تشکیلاتی خود برای پی‏‌جویی هر چه عمیق ‏تر اهداف دینی و انقلابی خود داشته اند، تاکید و توجه به مسائل و موضوعات زیر را لازم می‏‌دانند:

 

1. مدیران واعضای کانون های فرهنگی یک بار دیگر نامگذاری سال جاری را به عنوان "سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی" که نشأت گرفته از درایت عمیق و موقع‏‌شناسی مقام معظم رهبری است، مغتنم شمرده و به اغتنام همین فرصت، ایجاد انسجام و همدلی و همراهی هر چه بیشتر میان مدیران ومسئولان فرهنگی برای انجام وظیفه در ایجاد جامعه نمونه اسلامی و قرآنی را تاکید می‏‌کنیم و بار دیگر با مقام ولایت تجدید عهد و پیمان کرده و اعلام می‏‌کنیم به لطف الهی تا حصول به نتایج مورد نظر معظم‏‌له از پای نخواهیم نشست و از هیچ کوششی برای تحقق رسالت ایمانی و قرآنی خود تحت رهبری ایشان فروگذار نخواهیم کرد.

 

 2. کانون های فرهنگی هنری مساجدبر این باورند که شرایط کنونی کشورهای اسلامی در شمار حساس‏ترین مقاطع تاریخ اسلام می‏‌باشد. ما بر این باوریم که اسلام تکفیری و جریان‏‌های حمایت شده از جانب استکبار جهانی و در یک کلام اسلام آمریکایی، تلاش خود برای از بین بردن پایه‏‌های اسلام ناب محمدی(صلي الله و عليه و آله) و توقف بیداری اسلامی به حد اعلی رسانده‏‌اند و از هیچ روش و ابزاری برای این هدف شوم خود، دریغ نخواهند کرد. لذا توجه دقیق همگان را به این جریان خواستاریم و تاکید می‏‌کنیم جز در سایه وحدت کامل و صف واحد دینی و ایمانی، و تمسّک به حبل‏ المتین قرآن کریم و تدبر در آیات نورانی آن و همچنین التزام به سیره‏ رحمانی معصومین(عليهم السلام)، نمی‏‌توان با این جریان مخرب مقابله کرد.

 

3.مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجداستان ،فعالیت فرهنگی مساجد را، نخستین مؤلفه هویت فرهنگ جهادی تلقی کرده و تاکید می‏‌کنند که رسیدن به آنچه مقام معظم رهبری درخصوص نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در پاسخگویی به نیاز روز جوانان توصیه فرمودند، جز در گرو محوریت فعالیت‏‌های هدفمند فرهنگی، امکان پذیر نخواهد بود. لذا ایجاد انسجام در برنامه‏‌های فرهنگی کانونها با اجرایی نمودن نقشه راه تدوین شده در برنامه پنجم، مبتنی برسبک زندگی اسلامی – ایرانی که هدایت و رشد نوجوانان وجوانان در همه ابعاد فردی و اجتماعی را از سرچشمه اندیشه دینی، دربرخواهد گرفت مورد تاکید قرار می‏‌دهیم و با عنایت به ایجاد فضای امید و نشاط در مساجد، با تفکر و مدیریت جهادیدر راستای انجام وظایف خود، با حسّاسیت و هشیاری کامل، بتوانیم گام‏‌های مؤثری را برداریم.

 

4.کانون های فرهنگی هنری مساجد  بر این باورند که با عنایت الهی، نظام جمهوری اسلامی ایران در سه دهه گذشته از گردنه‏‌ها و بحران‏‌های فرهنگی و سیاسی متعدد و بسیار پرمخاطره‌ای عبور کرده و به حمد الله شاخصه‏‌های امنیت و اقتدار ملی آن در جایگاه رفیع منطقه‏‌ای و بین‏‌المللی قرار دارد. لذا در چنین فضایی مغتنم است که فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله‏‌العالی) درخصوص مقابله با تهاجم فرهنگی که یکی از مهم ترین دغدغهای ایشان می باشد مورد توجه و رویکرد عملیاتی قرار گیرد. از این‏رو از همگان به ویژه صاحب‏نظران عرصه فرهنگ و اصحاب رسانه انتظار می‏رود که در انعکاس رویدادهای فرهنگی – هنری مساجد، گام های موثر و اساسی بردارند و از این طریق، در ایجادبسترمناسب درجهت شکل گیری تمدن اسلامی سهم خود را ایفا نمایند.

 

5.مساجد پایگاه اصلی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بوده، هست و خواهند بود لذا کانون های فرهنگی هنری مساجد هم که در کنار مسجد تشکیل شده اند در ابعاد مختلف از جمله مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن می توانند نقش تاثیرگذاری داشته باشند.البتهبا تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اتحاد میان ارکان مسجد در سفر به استان خراسان شمالیاگر کانون های فرهنگی هنری، هیئت امنای مسجد و بسیج با یکدیگر توامان تعامل و همکاری داشته باشند به طور قطع اثرگذاری بسیار خوبی درحل کردن مشکلات فرهنگی می توانند داشته باشند. برهمین اساس باید نهادهای فرهنگی که اقدامات موثری در کشور دارند مورد حمایت قرار گیرند  باید مسائل فرهنگی را جدی گرفت و در راستای رفع مشکلات این حوزه تلاش کرد.

 

در پایان آرزومندیم با عنایات پروردگار متعال و نیز دعای خیر حضرت ولی عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) کانون های فرهنگی هنری مساجد در تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله) به ویژه دستیابی به پیشرفت و عدالت همه جانبه در دهه چهارم انقلاب اسلامی، سهم به سزایی داشته باشد."

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 408682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha