مصونیت از ترکش های تهاجم فرهنگی در گرو پناه بردن به مسجد است

خبرگزاری شبستان: مشاور استاندار هرمزگان و امام جمعه موقت بندرعباس گفت: همان گونه که در بمباران های دوران دفاع مقدس، مردم برای در امان ماندن از موشک های دشمن به مساجد پناه می بردند، امروز نیز برای مصونیت از ترکش های تهاجم فرهنگی، پناهگاهی مطمئن تر از مسجد وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن فروزان نژاد، مشاور استاندار و امام جمعه موقت بندرعباس در دیدار با مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان گفت: همان گونه که در بمباران های دوران دفاع مقدس، مردم برای در امان ماندن از موشک های دشمن به مساجد پناه می بردند، امروز نیز برای مصونیت از ترکش های تهاجم فرهنگی، پناهگاهی مطمئن تر از مسجد وجود ندارد.

 

وی، هجمه های فرهنگی دشمن را به مراتب از بمباران و موشک های دوران جنگ خطرناک تر و سهمگین تر دانست و افزود: کانون های فرهنگی هنری باید با بهره گیری از جوانان نخبه و تربیت آنها و تشکیل اتاق فکر، اهداف شوم دشمنان و برنامه های آنها را برای مردم تبیین کنند و با جذب افراد به مسجد، آنها در برابر هجمه ها محافظت کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین فروزان نژاد ترویج فرهنگ نماز را یکی از رسالت های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد برشمرد و افزود: کانون ها باید در رابطه با مسجد و نماز به گونه ای فعالیت کنند که فرهنگ رفتن به مسجد و اقامه نماز اول وقت عمومی و همگانی شود.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: وظیفه همگان است که از کانون های مساجد حمایت های مادی و به ویژه فکری و معنوی کنند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان در ادامه بیان کرد: سبک زندگی نیز یکی از مباحث مطرح شده در سخنان رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی بود، از این رو کانون های مساجد باید تلاش کنند تا زندگی نسل جوان با فرهنگ مسجد گره بخورد.

 

وی در پایان با اشاره به ظرفیت بسیار خوب کانون های فرهنگی هنری مساجد، از اعضای کانون ها خواست تا ستاد اقامه نماز استان را در زمینه ساماندهی طرح یاوران نماز در استان یاری کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 408873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha