ضرورت راه اندازی سیستم آموزشی تئاتر در مدارس کشور

خبرگزاری شبستان: بازیگر نقش تئاتر «گولاخوف» با تاکید بر ضرورت راه اندازی سیستم آموزشی تئاتر در مدارس کشور گفت: در حال حاضر سیستم آموزشی تئاتر در مدارس نداریم و باید چاره ای اندیشیده شود.

بهداد بلیغی، بازیگر نقش تئاتر «گولاخوف» به خبرنگار شبستان گفت: در حال حاضر سیستم آموزشی کشور برای تئاتر و هنر در مدارس اهمیتی قائل نبوده که باید مسئولان برای این مساله چاره ای بیندیشند.

 

وی افزود: همدان را خاستگاه اصلی تئاتر کودک و نوجوان است و دارای ظرفیت و پتانسیل های قوی در برگزاری اینگوه جشنواره ها در حوزه کودک و نوجوان می باشد.

 

وی تصریح کرد: باید جشنواره در سال های آینده نیز در همدان بماند و امیدوارم شاهد کارهای بهتری از سوی هنرمندان عرصه تئاتر در این جشنواره باشیم.

 

بازیگر نقش تئاترگولاخوف اظهار داشت: اثرگذاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان تنها معطوف به این قشر نبوده و فضای شاد و پرنشاطی را در جامعه ایجاد می‌کند.

 

بلیغی خاطرنشان کرد: تئاتر كودك به دليل زيربنا بودن بسيار مورد توجه است و كودك تحت تاثير تئاتر مي تواند آموزش هاي بسيار مفيد و موثري در زمينه مسائل اجتماعي و تربيتي وحتي خانوادگي ببيند.

 

وی در خصوص اجرای نمایش نیز گفت: موضوع اصلی این نمایش، زندگی گوریلی به نام گولاخوف است که مدتی است در سیرک زندگی می‌کند ولی از رفتار مدیر و افراد سیرک و زندگی دور از زادگاهش خسته شده و از آن جا فرار می‌کند.

 

پایان پیام/

کد خبر 408960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha