برای من تئا‌تر سرزمینم در اولویت است

خبرگزاری شبستان: پیام دهکردی بعد از ظهر (جمعه) در نشست رسانه ای با حضور هنرمندان و گروه‌های تئاتری حاضر در جشنواره، گفت: معنای سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی این است که حکم جهاد صادر شده است

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، پیام دهکردی، دبیر جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان همدان گفت: بنده به عنوان پدر خانواده مسئولیت سنگینی دارم متاسفانه در سیاره ایران پدر خانواده باید کم بخوابد، کم بخورد و کار کند تا اعضای خانوده‌اش راحت زندگی کنند. یکی از بهترین اتفاقاتی که می‌توانست در این دوره برای همه خانوداه تئا‌تر بیافتد این است که اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس برای دیدن نمایش به همدان آمده‌اند با آن‌ها جلسات زیادی داشتم مثلاً در ارتباط با مسئله خصوصی سازی صحبت کردم و اشاره داشتم که باید تئا‌تر به بخش خصوصی متعهد و کار بلد واگذار شود. درباره افزایش بودجه صحبت‌هایی کردم که آن‌ها هم توضیحاتی دادند که درست بود و همه ما نسبت به شرایط اقتصادی فعلی آگاه هستیم.

دهکردی ادامه داد:در ‌‌نهایت گفتم کوچک‌ترین خواسته من از شما این است که فقط بیایید تئا‌تر ببینید، دیگر چیزی نمی‌خواهیم. کلمه تئا‌تر را در مجلس بیشتر استفاده کنید.

دبیر جشنواره کودک و نوجوان همدان گفت: من از حضور بخش دانش آموزی در جشنواره کودک و نوجوان حمایت می‌کنم و تمام تلاش خود را انجام می‌هم تا آن‌ها در شرایط راحتی در جشنوراه به سر ببرند ولی خوشحالم که در جشنواره بین المللی تئا‌تر ۴۰۰ دانش آموزان یک صدا فریاد زدند «زنده باد تئا‌تر دانش آموزی».

در ادامه این نشست گرو‌های تئا‌تر هر کدام در بخش‌هایی خواسته‌ها و نظرات خود را به دبیر جشنواره عنوان کردند که یکی از این آن ها به مسئله کمک هزینه ها و دیگری در ارتباط با اهمیت دادن دبیر به گروه‌های بخش بین الملل اشاره کرد که دهکردی در این رابطه گفت: تمام تلاشم این است که کمک هزینه به موقع با گروه‌ها انجام شود. در جشنواره‌ای خودم داور بودم اما یک سال بعد پولش را گرفتم در صورتی که در حال حاضر مبالغ در این بخش پرداخت شده است. اما در مورد اهمیت داشتن گروه‌های بخش بین الملل و نگاه وی‍ژه دبیر به آن‌ها که گفته‌ای بسیار نادرست است، باید بگویم کسانی که من را می‌شناسند، می‌دانند که اولویت برای من تئا‌تر سرزمینم است.

 

شب گذشته در سالن سینما تئا‌تر کانون شرکت گنندگان در جشنواره به همراه خبرنگاران و اصحاب رسانه جمع شدند و درشرایطی بسیار دوستانه و خودمانی با اجرای رضا فیاض پیشکسوتان تئا‌تر کودک و نوجوان به روی سن آمدند و هر کدام خاطره‌هایی دل نشین از دوران کاریشان تعریف کردند «عادل بزدوده» و «داوود کیانیان» از میهمانان این برنامه بودند که با خاطره‌‌هایشان موجب شادی حضار در سالن شدند.

داوود کیانیان در پایان صحبت‌هایش یکی از کتاب‌هایش را تقدیم به دبیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان «پیام دهکردی» کرد و در ادامه وی برای قدردانی از زحمات گروه دانش آموزی که از شهر کوچکی به نام «سرباز » واقع در سیستان و بلوچستان آمده بودند کتابش را به عنوان هدیه به آن‌ها نیز تقدیم کرد.

سپس توسط گروه دانش آموزی شهر سرباز مراسم بسیار زیبایی برگزار شد. آن‌ها شروع به نواختن موسیقی محلی همراه با حرکات فرم کردند که شور و شوق بسیار زیادی را در میان حاضرین به همرا داشت.

پایان پیام/

کد خبر 409068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha