عید غدیر خم، تجلیگاه طرح امام علی(ع) به عنوان الگوی انسانی و ایمانی

خبرگزاری شبستان: رئیس بنیاد غدیر بخش چندار، شهر کوهسار با تشریح برنامه های روز عید غدیر، از این روز مبارک به عنوان تجلیگاه طرح امام علّی(ع) به عنوان الگوی انسانی و ایمانی یاد گرد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی، رئیس بنیاد غدیر بخش چندار و شهر کوهسار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز،  با اعلام  برنامه های این بنیاد به مناسبت عید غدیر اظهار کرد: بنابر احادیث آمده عید سعید غدیر، عید اکبر است و برای این برتری نیز دلایلی ذکر شده است، به واقع اهمیت عید غدیر در این است که امامت و ولایت و فلسفه پیام غدیر نیاز دیروز، امروز و فردای جامعه بشری اسلامی است.
به گفته وی، غدیر روز استمرار رسالت بر امر خدای تعالی با دست پیامبر اکرم (ص) و روز طرح امیرالمومنین (ع) به عنوان اسوه و نمونه انسانی است.
محمدی با اشاره به این‌که «دهه غدیر برای تمامی ملت‌ها و حکومت‌هاست» خاطرنشان کرد: اگر ملت‌ها به دنبال سعادت و آزادی دنیوی هستند فلسفه غدیر برای آنها بهترین رهنمود است، زیرا این دین در جهت الهی تشکیل شده و در مقابل استکبار می‌ایستد.
امام جمعه بخش چندار و شهر کوهسار ضمن اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی به برگزاری مسابقه کتابخوانی در چشمه سار غدیر اشاره کرد و گفت :3000 جلد از این کتاب تهیه شده که به مردم محترم بخش چندار اهدا خواهد شد و در پایان به قید قرعه از نفرات برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.
رئیس بنیاد غدیر بخش چندار و شهر کوهسار در ادامه به برگزاری جشن بزرگ عید غدیر که در روستای کردان بخش چندار برگزار می شود اشاره کرد و افزود: سخنران این مراسم آیت الله طوسی از اساتید خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم می باشد و با حضور شاعر متعهد و انقلابی کشورمان آقای صابر خراسانی بعد از نماز عشاء روز یکشنبه 20 مهرماه در مسجد جامع کدان برگزار می شود.
وی گفت: در این مراسم به 5 نفر از برندگان مسابقه کتابخانی در چشمه سار غدیر به قید قرعه کمک هزینه سفر به مکه مکرمه، کربلای معلی و مشهد مقدس اهدا خواهد شد.
امام جمعه شهر کوهسار در ادامه به برگزاری گفتمان دینی با موضوع امامت و ولایت در مدارس و پایگاه های بسیج شهر کوهسار و بخش چندار اشاره کرد و گفت: این جلسات با حضور آیت الله طوسی برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی افزود: جشن دیگری نیز در شام عید غدیر درشهر کوهسار با حضور حجت الاسلام والمسلمین تقوی مسئول گزینش شورای سسیاست گذاری ائمه جمعه کشور برگزار خواهد شد که در این مراسم حاج رضا نبوی به ذکر فضائل امیرالمومنین علی بن ابطالب علیه السلام خواهد پرداخت.
وی گفت این مراسم روز دوشنبه بعد از نماز عشاء در مجتمع تفیحی ایثار شهر کوهسار برگزار خواهد شد.
رئیس بنیاد غدیر بخش چندار و شهر کوهسار در ادامه گفت: برپایی ایستگاه صلواتی و تزئین معابر و خیابانها در سراسر بخش از دیگر برنامه های این بنیاد است که با همت بخشداری بخش چندار و شهرداری کوهسار اجرا خواهد شد.
وی در بخش پایانی سخنانش به شعار امسال این بنیاد اشاره کرد و گفت‌: پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر فرمودند که پیام غدیر را تا روز قیامت پدران به فرزندان و حاضران به غائبان برسانند. شعار محوری ما نیز در سال جاری لبیک یا رسول‌الله است که هم بیان اعتقاد و هم سند حقانیت غدیر وهم پاسخی به وهابیت است. چرا که غدیر سند حقانیت است و براساس آن می‌توان به قرائت نادرست وهابیان از اسلام پاسخ گفت و محور فعالیت ما طرح امیرالمومنین به عنوان عامل وحدت در بین مسلمین است.

پایان پیام/

کد خبر 409194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha