برنامه های چهره به چهره جوانان را با مسجد همدل و مانوس می کنند

خبرگزاری شبستان:‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: جوانان با آموزش های چهره به چهره خود را با مسجد همدل و مانوس می دانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک،‌حسین شاکری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی امروز (28مهر) در نخستین جلسه ستاد استانی طرح تربیتی چهره به چهره استان مرکزی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد گفت:‌ برنامه ها و آموزش های چهره به چهره می تواند جوانان را با مسجد همدلی و مانوس کند.

وی افزود: نسل جوان با برنامه های فرهنگی به مساجد جذب می شوند و ضمن تقویت این پایگاه دینی فرهنگی،‌ جامعه و جوانان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن ایمن می شوند.

شاکری ادامه داد: باید جوانان نیز در هیئت امنای مساجد نقش پررنگی داشته باشند زیرا حضور نیروهای تازه نفس در مساجد همگام با تجربه‌های روحانیان و پیشکسوتان، موجب رونق بیش از پیش مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان مرکزی در ادامه ضمن تایید فعالیت های گروه های چهره به چهره قول مساعد در اجرای هر چه بهتر این طرح در آینده داد و گفت:‌ مربیان چهره به چهره هر کدام نسل آینده را تربیت می کنند.

در ادامه این نشست مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: مساجد پایگاه عبادت و جایگاه سیاست است و برای حفظ  ارزش های والای شهدای اسلام و انقلاب باید مساجد را حراست کرد و محور حرکت‌های سیاسی اجتماعی قرار داد. ‌

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری افزود: رسالت امروز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد الگوپذیری از روش تربیتی و آموزشی رسول گرامی اسلام برای آماده کردن جوانان در جهت مقابله جدی با جنگ نرم با دشمن است.

وی تصریح کرد: تاکنون 58 حلقه چهره به چهره در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تشکیل شده که تشکیل این حلقه ها در مساجد دارای کانون فرهنگی هنری در طول سال تداوم دارد.

در ادامه احمد تکلو مسئول ستاد استانی طرح چهره به چهره به ارائه گزارشی از فعالیت های این طرح و روند اجرایی آن در استان پرداخت.

وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در طرح چهره به چهره استان گفت: تعداد بیش از هشتصد نفر در جلسه های طرح چهره به چهره در دو گروه خواهران و برادران شرکت می کنند.

طرح چهره به چهره از طرح های بلند مدت ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور درراستای مبارزه با جنگ نرم دشمن، توسعه کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی هنری، آشنایی بیشتر جوانان با آرمان‌های انقلاب و شناخت دشمنان می‌شود است.

پایان پیام/

کد خبر 410914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha