آمادگی ستاد عالی جهت برگزاری کنگره یکی از معصومین (ع) در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور به فعالیت های کهگیلویه و بویراحمد در زمینه حضرت ابوالفضل (علیه السلام) اشاره و افزود: ستاد عالی آمادگی جهت همکاری در زمینه برگزاری کنگره یکی از حضرت معصومین (ع) با استان را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور ظهر امروز (1 آبان) در مراسم کتابت «صحیفه سجادیه» که در محل امامزاده عبدالله (علیه السلام) یاسوج و از نوادگان امام سجاد (علیه السلام) صورت گرفت، گفت: جلسه امروز از چند جهت با اهمیت است که یکی از حیث مکان برگزاری، که امامزاده ای از نوادگان امام سجاد(ع) و مورد احترام مردم منطقه و شهر یاسوج هستند.

طاهریان به دیگر ویژگی این برنامه اشاره و افزود: با توجه به این که در آستانه ماه محرم، عزادارای سیدالشهداء (علیه السلام) و خاندان ایشان هستیم، این برنامه مقدمه برای ورود به ماه محرم است.

وی از کتابت «صحیفه سجادیه» به عنوان اتفاق مهم و مبارک یاد کرد و بیان داشت:برنامه های مختلفی قرار است در سطح کشور به ویژه استان های جنوبی کشور در ارتباط با امام سجاد (علیه السلام) صورت گیرد.

این مسئول فرهنگی و هنری کشور افزود: با توجه به این که افتتاحیه این برنامه بخشی از کار بزرگ کنگره ملی این امام معصوم است، در استان های مختلف کشور نیز شاهد برگزاری برنامه هایی در زمینه ائمه هستیم.

طاهریان در ادامه به اهمیت «صحیفه سجادیه» و شخصیت بی نظیر امام سجاد (علیه السلام) اشاره و اظهار داشت: با توجه به فرمایشات امام و رهبر معظم انقلاب، انتظار از ما در زمینه «صحیفه سجادیه» بسیار بیشتر از این کاری است که انجام می دهیم.

وی اذعان داشت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به شکل خاص به جوانان توصیه می کنند که بیش از پیش با «صحیفه سجادیه» ارتباط داشته باشند و در بسیاری از جاها به اهمیت صحیفه سجادیه تاکید دارند.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور گفت: چند سالی است که ستاد عالی مساجد کشور طرحی را در دستور کار دارد و با به وجود آمدن شرایط شاهد خلاقیت ها و توان استان ها باشیم و با آمادگی هر استان بزرگداشت ولادت و شهادت هر یک از ائمه به برخی از استان ها سپرده شد.

طاهریان با بیان این که استان کرمانشاه و همدان در زمینه حضرت حجت ابن حسن، امام زمان (عج) با عنوان جشنواره «مهر بیکران» فعالیت می کند، افزود: استان گلستان در زمینه امام جواد (علیه السلام)، آذربایجان شرقی در زمینه حضرت زینب (سلام الله علیها)، اردبیل در زمینه حضرت زهرا (سلام الله علیها) و استان زنجان نیز در زمینه امام حسین (علیه السلام) در حال فعالیت هستند.

وی با بیان این که استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در زمینه یکی از حضرت معصومین نیز باید فعالیت داشته باشد، خاطرنشان کرد: هر چند این استان در سال های قبل فعالیت هایی در زمینه حضرت ابوالفضل (علیه السلام) اقداماتی انجام داده که جای تقدیر دارد و ستاد عالی این آمادگی را دارد که با اعلام دبیرخانه این استان در زمینه برگزاری کنگره یکی از ائمه معصومین (علیهم السلام) همکاری لازم را داشته باشد.

پایان پیام/

کد خبر 411886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha