جشنواره قرآنی مدهامتان در کرمانشاه برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان با شرکت 400 نفر از اعضای کانون های مساجد در اوایل آبان خبر داد.

ابراهیم رحیمی زنگنه،  صبح امروز(28 مهر) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، اظهار کرد: نهمین جشنواره قرآن مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، روز پنج شنبه( 1 آبان) در تالار غدیر مجتمع فرهنگی هنری آوینی برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به ثبت نام 400 نفر از اعضای کانون های مساجد در این جشنواره، گفت: شرکت کنندگان در دو رده سنی زیر 16 سال و بزرگسال با هم به رقابت می پردازند.

 

وی، 190 نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره را از خواهران و مابقی را از برادران اعلام کرد و افزود: در مجموع 220 نفر از شرکت کنندگان در رده سنی زیر 16 سال قرار دارند.

 

دکتر رحیمی زنگنه، با اشاره به شرکت مقاطع سنی زیر 16 سال در رشته های حفظ یک جزء و سه جزء قرآن کریم و صحیح خوانی حمد و سوره و اذکار نماز، خاطرنشان کرد: این جشنواره قرآنی در  رده سنی 16 تا 30 سال و در رشته های قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، صحیح خوانی حمد و سوره و اذکار نماز، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خاطرنشان کرد: آزمون رشته تفسیر ویژه ائمه جماعات و روحانیون در روز جمعه(23 آبان) و آزمون مفاهیم قرآن و نهج البلاغه نیز در جمعه هفته بعد مصادف با(30 آبان) برگزار می شود.

 

گفتنی است، نفرات اول برادران در رشته های قرائت، حفظ(10 ، 20 و کل)، اذان، ترتیل و تفسیر  جهت شرکت در مرحله کشوری جشنواره معرفی می شوند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 410991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha