بیداری اسلامی امپراطوری فریبکارانه آمریکا را به چالش کشیده است

جلیلی سخنرانی اخیر اوباما را گویای فریب، تناقض و استیصال آمریکا دانست و گفت: امروز بیداری اسلامی در سراسر جهان امپراطوری فریبکارانه آمریکا را به چالش کشیده است.

به گزارش خبرنگار شبستان، سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در همایش دانشجویی اسلام، مقاومت، پیروزی که توسط بسیج دانشجویی استان های تهران و البرز در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: تمام سعی دشمن این بوده که نظام ولایت شکل نگیرد و در 60 سال اخیر سعی کردند که بتوانند انحصار در قدرت و مناسبات بین المللی را به ویژه در زمینه جنگ افزار و ثروت و مهمتر از همه در مدل ها و نظام های حکومتی ایجاد کنند ولی ملت ما توانست این انحصار را با ارایه مدل جدیدی مبتنی بر ولایت فقیه بشکند.

مدل مناسبات اجتماعی و سیاسی انقلاب وامدار اندیشه های غیر دینی و استکباری نیست

وی افزود: هنر انقلاب اسلامی این بود که مدلی که برای مناسبات اجتماعی و سیاسی تبیین کرد وامدار اندیشه های غیر دینی و استکباری نبود بلکه بر اندیشه باب محمدی استوار بود. ملت ما توانست نظامی مبتنی بر ولایت و اطاعت از فرزند فاطمه(س) را شکل دهد و آن را نظام ولایت مطلقه فقیه نامید و در 30 سال کارآمدی آن را نشان داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه سعی دشمن همواره بر این بوده است که مانع کارامدی نظام اسلامی شود و نگذارد نظام ولایت فقیه در عرصه های مقاومت، سازندگی و پیشرفت بتواند به عنوان الگویی موفق و کارآمد به جهان معرفی شود گفت: با این حال مدل نظام ولایت فقیه الزاماتی در درون خود داشت که موفقیت آن را تضمین کرده است.

دکتر جلیلی با بیان اینکه اگر در 29 سال قبل در چنین روزی (سوم خرداد) مردم ما فتحی بزرگ در جنگ تحمیلی را انجام دادند، این پیروزی بر مبنای قوای جنگ افزاری نبود، گفت: فتح خرمشهر و سایر پیروزی های ما مبتنی بر تفکر فاطمی و قدرت نرم افزاری بود که ما از آن به عنوان تفکر بسیجی نام می بریم.

وی افزود: امروز وظیفه ما این است که تفکر بسیجی را در همه جا بسط دهیم. چرا که قدرت انقلاب اسلامی در این تفکر نهفته است و اگر جمهوری اسلامی اقتدار دارد و قدرتی تاثیرگذار در منطقه به شمار می آید این قدرت ناشی از تفکر بسیجی و قدرت نرم اتفزاری انقلاب اسلامی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در تحلیل اقدامات دشمن علیه انقلاب اسلامی بزرگترین خطای دشمنان را در زمینه مقابله با انقلاب ورود آنها به عرصه جنگ نرم با انقلاب دانست و یادآور شد: ورود دشمن به این جنگ فرصت بزرگی برای ما پدید آورده است. چرا که قدرت ما نرم افزاری است و در این زمینه شکست دشمن حتمی است و مزیت نسبی انقلاب اسلامی همین تبدیل عرصه جنگ نرم به یک فرصت است.

جلیلی در ادامه قدرت جمهوری اسلامی را در اندیشه دینی و جوانانی دانست که حامل این اندیشه اند و حاضرند برای این اندیشه جان فشانی کنند و ادامه داد: امروز لبیک به ندای فاطمه زهرا با باور اندیشه دینی و عرضه این اندیشه در همه عرصه ها از جمله عرصه جنگ نرم و حقوق بشر و حقوق زنان و مبارزه با تروریسم مبارزه با صلاح های کشتار جمعی و امثال آن است و اندیشه دینی و اسلام ناب محمدی باید در همه این عرصه ها وجود داتشه باشد.
جلیلی در ادامه گفت: امروز ما با افتخار به محضر مقدس حضرت فاطمه عرض می کنیم که ما پیام رسان پیام مقدس او هستیم و به برکت حرکت های جوانان آزادی خواخه و مسلمان، انقلاب اسلامی و اندیشه اسلامی تکثیر شده و موج بیداری اسلامی در سراسر جهان فراگیر شده است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا گفت: این سخنرانی نشان داد انقلاب ما آمریکا را به بن بست و استیصال کشانده چراکه اوباما در 20 سخنرانی اخیر خود حتی یک بار به خود جرات نداد که نامی از اسلام ببرد زیرا در همه جای جهان امریکا دچار استیصال شده و وادار به دورویی و نفاق شده است.
جلیل در تحلیل سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا با توصیه به اندیشمندان جهان اسلام درباره مطالعه دقیق سخنان اوباما گفت: اگر ما میخواستیم فریب، تناقض و استیصال آمریکا را در قالب ده ها همایش به تصویر بکشیم نمی توانستیم بهتر از سخنرانی اوباما این کار را انجام دهیم چرا که امروز بیداری اسلامی امپراطوری دروغ و فریب آمریکا را به چالش کشیده است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: امروز آمریکا در باتلاق سال ها حمایت خود از رژیم های صهیونیستی و رژیم های استبدادی منطقه گرفتار شده و علی رغم ده ها سال حمایت از دیکتاتورها با وقاحت اعلام می کند که ما برای آزادی ملت ها تلاش می کنیم ولی کافی است او به آلبوم عکس خود و رواسای جمهوری قبل از خود مراجعه کند و عکس های بی شمار روسای جمهوری آمریکا با دیکتاتورها را ببیند.
جلیل افزود: اوباما می خواهد از سر استیصال با استفاده از واژه هایی مانند مبارزه با خشونت و تروریسم خود را به مردم منطقه معرفی کند ولی مردم منطقه او را با حمکایت از کشتار مردم فلسطین و خشونت و حمایت از جلادان رژیم صهیونیستی و زندان گوآنتانامو می شناسد.
وی یادآور شد: اوباما باید بداند امروز تصویر کشتار مردم بی گناه و عکس یادگاری سربازان آمریکایی با شهدای افغانستان و عراق از ذهن مردم منطقه پاک نمی شود.
جلیلی با بیان اینکه آمریکا نمی تواند هویت جعلی و ماهیت متجاوزانه و اشغال گرایانه رژیم صهیونیستی را با حمایت های خود تحکیم کند، افزود: مردم فلسطین در سایه موج بیداری اسلامی تمام این سرزمین را از آن خود می داند و هیچ کس نمی تواند این حق را از آنان سلب کند.
وی با اشاره به تحولات منطقه یادآور شد: حافظه مردم بحرین از یاد نمی برد که فردای روز سفر وزیر دفاع آمریکا به بحرین کشتار در این کشور آغاز شد و آمریکا از دیکتاتور های تونس و مصر به مدت 30 سال حمایت می کرد.
وی با اشاره به ارزیابی حکیمانه رهبر معظم انقلاب در این باره که منحنی قدرت آمریکا رو به سقوط و منحنی قدرت انقلاب اسلامی رو به صعود است، گفت: امروز بغض ملت ها علیه آمریکا ترکیده و رویای سال ها مجاهدت مبارزان به تحقق پیوسته و شاهد بیداری اسلامی در منطقه هستیم و به زودی سرنوشت دیکتاتورهای منطقه برای اربابان آمریکایی آنها هم رقم می خورد.

تمام کارآمدی نظام مرهون ولایت است
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اذعان دوست و دشمن به کار آمدی نظام مبتنی بر ولایت فقیه تمام موفقیت های جمهوری اسلامی را مرهون ولایت خواند و گفت: اندیشه دینی و مردم سالاری دینی این حکومت را به الگویی همراه با موفقیت و کارآمدی تبدیل کرده است.
یادآور می شود در حاشیه این همایش از جمعی از جانبازان دفاع مقدس و همچنین دکتر سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و جانباز جنگ تحملی و سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی از فرماندهان فتح خرمشهر توسط دانشجویان با اهدای حلقه های گل تقدیر شد.
همچنین دانشجویان پس از پایان مراسم بر حمایت از بیداری اسلامی در منطقه از درب شرقی دانشگاه تهران به سمت میدان فلطین راهپیمایی کردند.
پایان پیام/


 

کد خبر 41181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha