پیش بینی شرکت 40 هزار نفر در جشنواره قرآنی مدهامتان

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره جوانان کانون های فرهنگی هنری مساجد، از پیش بینی شرکت 40 هزار نفر در مراحل استانی و کشوری نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، مجتبی میرزایی نسبٰ، در آئین افتتاح مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان که امروز(1آبان) در تالار غدیر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مرحله استانی جشنواره از 21 تا 30 آبان در سراسر کشور برگزار می شود.

 

مدیرکل هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، استان کرمانشاه را هشتمین استان برگزار کننده مرحله استانی این جشنواره اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود بالغ بر 40 هزار نفر در مرحله استانی و کشوری این جشنواره شرکت کنند.

 

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره جوانان کانون های فرهنگی هنری مساجد، استقبال اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه از این جشنواره را خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: مرحله کشوری این جشنواره از 9 تا 12 دی به میزبانی خوزستان برگزار می شود.

 

به گفته میرزایی، کشف و شناسایی استعدادهای قرآنی فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد با ایجاد یک فضای رقابتی سالم در قالب این جشنواره که یکی از جشنواره های فرهنگی هنری جوانان کانون های مساجد است از مهمترین اهداف جشنواره قرآنی مدهامتان است.

 

وی یادآور شد: در حدود 220 نفر از برگزیدگان مراحل استانی از سراسر کشور در پنج رشته ترتیل، تفسیر، اذان، قرائت و حفظ قرآن کریم در این رقابت حضور پیدا خواهند کرد.

 

مدیرکل هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، بیان کرد: تفاوتی که میان مرحله کشوری و استانی این جشنواره وجود دارد برگزاری رشته های مفاهیم قرآن کریم و نهج البلاغه و صحت قرائت حمد سوره و اذکار نماز استکه در مرحله استانی برگزار می شود.

 

میرزایی ابراز کرد: این نقص را می پذیریم که حضور خواهران را در مرحله کشوری جشنواره نداریم اما تدابیری اندیشیده شده که در قالب جشنواره های کوچک زمینه این امر را فراهم سازیم.

 

وی ادامه داد: پیش بینی می کنیم همانند سال های گذشته شاهد استقبال بسیار خوبی از مرحله کشوری این جشنواره در خوزستان باشیم.

 

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره جوانان کانون های فرهنگی هنری مساجد، در خاتمه اظهار کرد: در برنامه های آتی با برگزاری دوره های آموزشی و حمایت های مادی و معنوی از حافظان، قاریان، مرتلان و موذنان شرکت کننده در این جشنواره، در صدد بالا بردن سطح کیفی این عزیزان در بخش های مختلف هستیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 411921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha