شرکت 485 نفر ازاعضای کانون های مساجد کرمانشاه در جشنواره مدهامتان

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان کرمانشاه، از شرکت 485 نفر از اعضای کانون های مساجد این استان در نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، مرحله استانی نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، پنج شنبه(1 آبان) با حضور مدیرکل هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در تالار غدیر کرمانشاه برگزار شد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به وقفه یکساله ای که در جریان برگزاری این جشنواره در سال گذشته پیش آمد، ابراز کرد: این جشنواره، نهمین دوره از جشنواره استانی مدهامتان در کرمانشاه است.

 

طیب صفری، با اشاره به بخش های مختلف این جشنواره، اظهار کرد: هرسال در جریان برگزاری جشنواره شاهد استقبال بیشتر اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد از این رخداد قرآنی هستیم.

 

وی با اشاره به شرکت 485 نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در این جشنواره، خاطرنشان کرد: اگر اطلاع رسانی کافی از این جشنواره صورت می گرفت قطعا تعداد شرکت کنندگان خیلی بیشتر از این بود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان کرمانشاه، بیان کرد: این جشنواره در رشته های مختلف قرائت، اذان، ترتیل، حفظ( یک جزء، سه جزء، پنج جزء، ده جزء، بیست جزء و کل قرآن)، صحیح خوانی حمد و سوره و اذکار نماز، تفسیر، مفاهیم قرآن کریم و نهج البلاغه برگزار می شود.

 

صفری، با اشاره به اینکه رقابت ها در مرحله کشوری با حضور برگزیدگان در بخش آقایان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در مرحله استانی 243 نفر در بخش برادران و 241 نفر در بخش خواهران شرکت کرده اند.

 

وی اظهار کرد: در دوره های قبل بیشتر شرکت کنندگان از بین برادران بودند اما در حال حاضر شاهد هستیم که خواهران هم هم سطح با آنان در این رقابت ها حضور فعال دارند.

 

این مقام مسئول، خواستار لحاظ بخش رقابتی بانوان در مسابقات کشوری جشنواره قرآنی اعضای کانون های مساجد شد و اعلام کرد: مسابقات رشته های تفسیر و مفاهیم قرآن کریم و نهج البلاغه نیز در اواخر آبان به صورت کتبی برگزار می شود.

 

صفری، از تجلیل نفرات اول تا سوم هر یک از رشته ها خبر داد و اضافه کرد: نفرات برگزیده برادران در رشته های ترتیل، تفسیر، اذان، قرائت و حفظ قرآن کریم جهت حضور در مسابقات کشوری معرفی می شوند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، یادآور شد: مرحله کشوری نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان دی ماه سال جاری به میزبانی خوزستان برگزار می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 411922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha